FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 24. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Flatten XP 11 Jeden příspěvek | Celý strom
Flatten XP 11   17. 1. 2023 / 14:12
Stan   
Ahoj,

Robim na jednoduchej scenerke zakladne LZS v Banskej Bystrici do XP11/12.
Aky mam zo skusenosti zvolit sposob na vyrovnanie podkladu v jej areali?

Pri hladani rieseni som nasiel aj tento program,mate s nim niekto skusenost? https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/67230-mesh-updater-x-plane-muxp/

Pouzivam standardnu kombinaciu Orto,XEurope , CR SR OSM objekty

Vdaka
42331 B / 750 x 422 / 2014780_20230117135610_1.png
 

Flatten XP 11   17. 1. 2023 / 14:42
mano
v bb heliport je na tzv vyvysenom ostrovceku, nakolko ludia pouzivaju rozne kombinacie podkladu, zvolil by som sposob cely ten vyvyseny ostrvovcek namodelovat
 

Flatten XP 11   17. 1. 2023 / 15:05
Stan   
JJ,premyslal som nad tym. Dik.
Ten heliport sa este da ako tak usadit,horsie je to pri hangaroch.
 

Flatten XP 11   17. 1. 2023 / 15:44
Willhelm   
Jak píše Mano, osobně tyhle terréní nuance modeluji jako objekt.
Nicméně je to jen obezlička chybějícího nástroje pro detailní editaci meshe scenerky, kterého se asi nedočkáme ani v XP12.
Vymodelováním objektu to lze řešit, ale pokud se po tom má jezdit nebo na to přistávat musí to být vymodelované tzv. na klobouk (bez negativních úhlů) s ATTR HARD parametrem.
Největší nevýhoda, že textura na meshi a objektu je XPL enginem zobrazená různě, nikdy jsem nepřišel na to, jak sladit texturu objektu s texturou meshe aby to, že tam je objekt tak nerazilo do očí.

MUXP pak je nástroj na editaci meshe dají se s tím řešit letiště, na editaci nějakých menších náspů to není vhodné. MUXP pracuje primárně s RWY scenerky, scenerka musí být myslím více jak 1 km dlouhá. Heliport ti to nevezme. Pricipielně tenthle program zjemňuje defaultní mesh. Nějaké vyvýšeniny a náspy s tím jsou dost omezené - asi nejlépe je MUXP použit u scenerky LKPR of Filipa Chudoby, tam si myslím, že z něj Filip a jeho tým vymáčkli maximum.

Bohužel nadějný vývoj MUXP zamrzl - možná v naději, že problém editace meshe bude v XP12 nějak vyřešen.
 

Flatten XP 11   17. 1. 2023 / 16:47
Tucano
Veľmi presný výškový profil nájdeš zadarmo na Geoportale.

https://www.geoportal.sk/sk/zbgis/lls-dmr/

Ako dostať dáta z Geoportálu, o tom sú videá – po slovensky.

Na prácu s Mesh existuje profesionálny program QGIS. - Je zadarmo. Len sa treba naučiť ho ovládať.
https://www.qgis.org

Pre začiatok si pre Slovensko môžeš zadarmo stiahnuť vyššieuvedené dáta už spracované vo formáte .hgt. Formát .hgt používa X-Plane. .hgt môžeš bez akýchkoľvek úprav použiť na zhotovenie vlastnej orthomapy v Ortho4XP.

https://sonny.4lima.de/

Ak by všetci na Slovensku začali používať len tieto dáta, tak je 90% všetkých problémov s výškovými dátami vyriešených.
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ