FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Blender - stencil mapping Jeden příspěvek | Celý strom
Blender - stencil mapping   12. 10. 2023 / 17:08
MartinS
Ahoj,
učím se dělat v Blenderu liverky pro MSFS a zasekl jsem se na jedné věci a nevím, jak s ní pohnout. Maluji přes šablonu na trup letadla nápisy a přestože mám u materiálu vypnutou symetrii, tak se mi některé části přesto prokreslují i na druhou stranu. Divné je, že jen nějaké části. Na obrázku je to vidět slovo letecká škola je na vzor celé, na zadní části jen kus. Potřebuji přijít na to, jak tomu zabránit nebo jak to na té druhé straně smazat. Když to zkouším překreslit bílou barvou, tak se mi to pochopitelně překresluje i na té přední části. Poradí mi někdo, prosím?
24123 B / 563 x 455 / 2023-10-12_170754.jpg
24123 B / 563 x 455 / 2023-10-12_170754.jpg
 

Blender - stencil mapping   12. 10. 2023 / 17:27
Willhelm   
Pokud jedeš přesně podle tohodle tutoriálu:

https://www.youtube.com/watch?v=3atVWEEITQ0&list=PLoojp6oajouhhVzOXL0soFehDl4u0SoOX&index=17

Cca 8 minuta - a pořád se ti to prokresluje na druhou stranu, tak by bylo dobré se podívat jak je udělaná UV mapa. Pamatuji některé totálně zprasené éra kvůli špatnému UV mapování, které prostě repaintit nešly.
 

Blender - stencil mapping   12. 10. 2023 / 17:33
MartinS
Jojo, jedu podle toho... když přes ten trup udělám jen čáru, bez zapnuté symetrie, tak se mi stejně někde (ale jen někde) propíše...

Nějaký tip, jak upravit to mapování? Ale jsem v tom fakt začátečník... budu hledat, zkusím najít jinou Cessnu, uvidíme. Díky
 

Blender - stencil mapping   12. 10. 2023 / 18:19
newor   
Možným riešením je výslednú mapu/DDS upraviť vo Photoshope/Gimpe...
 

Blender - stencil mapping   12. 10. 2023 / 19:44
Willhelm   
To mu nepomůže, protože pokud tvůrce sloučil UV islands do jedné grupy a obě strany používají stejný texture space, tak i přímá editace textury bude mít stejný problém. Jenže předělávat UV mapu není úplně úkol pro Blender začátečníka.
 

Blender - stencil mapping   12. 10. 2023 / 19:55
MartinS
Našel jsem tento paintkit
https://cs.flightsim.to/file/54652/cessna-c152-paintkit

Zatím to vypadá docela dobře, ale v popisu píše, že se mu tam stále něco zrcadlí... Zkusím to a dám vědět.
 

Blender - stencil mapping   12. 10. 2023 / 20:53
Willhelm   
V Blenderu v object módu si vyber trup.
TAB - do edit módu
A - vybrat všechny vertexy, hrany, nebo plochy (podle toho kde máš přepínač)
Nahoře se přepnout do UV Editing - otveře se ti okno s texturou a na ní UV Mapy.
Konkrétně tento model má neskutečně překryté a zprasené UV mapování - bez jakékoliv optimalizace UV mapy - 1px ostrovů atd.
Nehledě na to že má některé UV mapy ustřelené někam km mimo texturu, takže vlastně vůbec nemáš kontrolu nad tím kde jsou. (Viz druhý obrázek)
28816 B / 750 x 279 / Snímek obrazovky 2023-10-12 204606.jpg
10851 B / 663 x 550 / Snímek obrazovky 2023-10-12 204821.jpg
 

Blender - stencil mapping   13. 10. 2023 / 08:05
MartinS
Pěkný, vidím to. Funkce Unwrap mi pomohla, alespoň zdánlivě. V těch UV mapách se udělat jakžtakž pořádek, ale je tam velké množství malých objektů... to je asi to, čemu říkáš ostrovy.

Každopádně teď už na ten trup mohu normálně malovat, ale asi to znamená, že v tom MSFS budu muset změnit i ten model, že jo?
 

Blender - stencil mapping   13. 10. 2023 / 09:39
Willhelm   
Pokud šáhneš do UV mapy musíš uložit model. Bohužel import MSFS modelu funguje jen pro mesh - nenaimportuješ světla, animace a další MSFS fíčury. Při repaintování lezu do UV map jen abych třeba našel kde se jaká plocha na textuře nachází. Základní UV unwrap v Blenderu je moc málo - model se ti nerozbalí pořádně, pokud nemáš korektně definované švy (seams) pro rozbalení.
 

Blender - stencil mapping   14. 10. 2023 / 15:53
MartinS
Děkuji, už tomu rozumím, jsem v pěkný pr.... Tzn., že liverku udělat můžu, ale musím se vyhnout problematickým místům. Takže všechny ty liverky, které se pro origo C152 nabízejí to mají stejně, co?

No nic, nějak se s tím poperu.
 

Blender - stencil mapping   14. 10. 2023 / 18:37
Willhelm   
Lépe bych to neřekl. Asobo ty éra kontraktovalo externě, není tam jednotná kvalita, nikdo nekontroloval jestli to nemá overlap UV mapu atd. Na jednoduché repainty bez zrcadlových prvků OK, Imatrikulace mají svou vlastní overlay plochu. Načítal jsem si ze zvědavosti pár letadel do Blenderu, abych se podíval jak je co udělané. Tady vidíš jak jsou nápisy na textuře roztrhané.
14372 B / 550 x 550 / Snímek obrazovky 2023-10-14 183408.png
 1x  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ