FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS Jeden příspěvek | Celý strom
nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 14:49
Simons
Ahoj všem. Přemýšlím nad upgradem grafické karty,asi už bylo několikrát řešeno,ale zajímalo by mě jestli má vůbec cenu 4ková řada. Co jsem koukal třeba sběrnice 384bit má jen 4090 ostatní mají buď 254 nebo 192.
Mám teď 3070 a uvažuji o 3080Ti. Ale zase ta 4xxx řada nějak umí zdvojnásobit výkon přes ten FAME GENERATION. Zajímalo by mě jestli zůstane ostrost zachována. U jakékoliv hry mi ostrost nevadí,ale u simulátoru je dost důležité číst displeje. Třeba displeje ATRky se hůře čtou a pokud by to obraz nejak mázlo bylo by to špatné. Třeba DLSS když zapnu místo TAA je to hned vidět že to je mázlé. Díky za postřehy.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 18:14
Willhelm   
Hele MSFS budeš mít rozmazané s 3xxx i 4xxx protože tam různými blury a neostrostmi skrývají pestrou škálu vizuálních neduhů. XP12 budeš mít s 3xxx i 4xxx ostré, ale 3xxx budeš mít tak 15fps s dobrým procákem. Na 4070Ti mám cca 27-30fps s CPU 7800X3D. Poslední DCS je s 4070Ti ostré taky a nic se tam nemaže. Rozmazávání a psychotropní pocity díky rybímu oku jsou TM MSFS jedno s jakou grafárnou. Pokud lítání není celý tvůj život rozhoduj se spíše podle výkonu v jiných aplikacích. Nájemník má 3080Ti a když spolu přes zeď občas spustíme Forzu Horizon 5, tak si hlásíme veskrze podobné fps a ani jeden z nás si nestěžuje.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 18:33
Tragédie v JRD
Tvl, kde ty na ty bláboly chodíš? Ty bláboly o blurech a neostrostech v MSFS .. to si vymejšlíš, nebo ti někdo za šíření těch blábolu platí?
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 19:53
Willhelm   
Představ si, že mě za to platí. Sorry ale provozuju MSFS, XP12, DCS a mám srovnání. Jak píše v úvodu Simons - V MSFS rozpité popisky v kokpitu jsou fakt jak šedesátkový trip s LSD. Že ses neozval když jsem si minule pro změnu rýpnul do XP12 problémů se stíny a obecně AA. Ty budeš zřejmě na výplatní pásce jiné firmy než jsem já, že? Sorry jako, ale každý sim má své silné a slabé stránky. XP12 např. s různými postrocesorovými shadery může vypadat líp na externích screenshotech, ale po mé zkušenosti to pak většinou odnáší buď přetmavený nebo rozplizlý interiér kokpitu. MSFS je prostě rozplizlý v defaultu, neříkám, že to někde není ku prospěchu věci. Ale ne v kokpitech strojů jako A320, ATR nebo MD-80.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 21:12
Tragédie v JRD
Rozpité popisky v kokpitu jsou protože zaplé DLSS.... ty vizuální neduhu. Vypni DLSS a budeš mít nádherný ostrý obraz i na panalech v kokpitu. Teda pokud nejedeš na LOW LOW nastavení a nefejkuješ to tam kdo ví čím. Což by mě u tebe ani nepřekvapilo.

A proč jsem se nevyjadřoval k nějakému Xplejnu? Protože ho nemám. Nikdy jsem ho neměl. A k věcem, které neznám se narozdíl od tebe snažím nevyjadřovat.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 22:18
Willhelm   
Neznáš a vyjadřuješ... DLSS bylo první po čem jsem šel - mám vypnuto.
K ostatním podjatostem vůči mému přístupu k používání MSFS se fakt nemá cenu vyjadřovat.
Blahoslavení chudí přehledem o jiném než MS světě.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 19:49
DarrianCZE
Sorry Wilhelme, ale MSFS provozuju už od jeho bety, a takové problémy tam opravdu nejsou. Pokud takový problém máš, hledal bych ho na tvém stroji nebo v nastavení simulátoru, případně grafických ovladačů (Nvidia Control Panel).

Takže ne, nemáš pravdu.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 21:24
Willhelm   
Sorry Honzo, ale MSFS, XP11, XP12, AF4, DCS provozuju taky od bety a ty rozplizlé texty MSFS má.
Ráno jsem schválně típnul screen: https://www.flightsim.cz/#S14473
Velké číslice na glareshieldu jsou ještě celkem OK, od něj dolů už je to rozplizlé a MCDU je až místy nečitelné. Možná, že člověku který nepoužil A320 v AF4 nebo XPL to příjde OK.
Tak samo uživatelé XP11/12 kteří zásadně odmítají MSFS, budou tvrdit, že XPL má AA v pohodě. Nemá. V pohodě je u MSFS, DCS, AF4.
U nového PC jsem se v Nvidia Control Penelu nehrabal, vše nechávám na defaultu. Právě proto, že nechci řešit jestli jsem si někde něco nerozhasil. Nenašel jsem nikde doporučené nastavení RTX 4070Ti od Asoba ani od LR. Takže jen popisuju výchozí stav.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 22:53
Tragédie v JRD
Fakt nám na tom pidi-screenshotu chceš něco demonstrovat?

a to, že je to problém addonu, protože v jiných addonech (třeba v PMDG) je obraz přístrojů naprosto ostrý, tě nenapadlo?
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 23:15
Willhelm   
1. Pidi screenshot se dá šipečkou stáhnout v originál neupraveném rozlišení 3440x1440, to bys mohl jako dlouhodobý uživatel péráku vědět.

2. Autor originál příspěvku i já tento problém zmiňujeme jen u některých strojů. Na PMDG je vše dokonalé, tomu přece nelze nic vytknout. Kdyby PMDG udělali bulíka na Android, tak to bude nejvychytanější éro, to vám povídám. Aerovku mám např. hezky ostrou, jen ty ostré texty na štítcích sou občas trochu MM. To už zase jinde jsme, je to jiná vesnice...
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 23:48
Tragédie v JRD
https://www.flightsim.cz/screenshot/list.php#S14474

tady máš PMDG. podobný úhel pohledu , podobné úhly vzdálenosti. Nesrovnatelné s tou mazanicí co jsi sem napostoval. takže problém hledej někde jinde, než v MSFS
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   29. 11. 2023 / 00:13
Tragédie v JRD
Asi by sis mel ujasnit, o cem nas tady presvedcujes.

Vcera jsi se nas tu snazil presvedcit, ze “msfs nikdy nebude ostry, protoze bla bla bla”. Ted zase neco jinyho. Se nam v tom nejak ztracis.

Ad screenshot - to je teda otřes. Ale to nemá nic společnýho s MSFS. Je to buď zmršeným addonem, nebo je tam nějaká absurdní komprese. No, a nebo zmršený nastavení tvý grafiky. Takze misto vykriku MSFS nikdy nebude ostrý, protoze to úmyslne rozmazava bych spis hledal problem nekde jinde.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   29. 11. 2023 / 09:26
Willhelm   
Lítám:
EC135, EC145 (HSG)
A320 (Fenix)
MD-80 (Leonardo)
ATR (Microsoft)
Aero-45 (Microsoft)

Z těchto nemá problém rozostřených textů pouze Aero-45, nezdá se mi, že by 4 vývojáři udělali tu samou chybu.
Do nastavení Nvidia nehrabu - ani nevím co bych tam dělal.
V MSFS nastavení se taky extra nehrabu, ostatně to nemá ani cenu, protože s každou větší aktualizací se to stejně resetne do výchozího nastavení. Vypínám DLSS, zobrazení POV a přístrojů v externích pohledech, zoom nastavuji z 50 na 70 pro alespoň lehké potlačení efektu rybího oka a zmršené kamery obecně.

MSFS engine používá nějaký rozostřovací shader, vylepšuje to jejich vegetaci a autogen. V prvních verzích to nebylo, texty byly ostré, ale byl strašně viditelný problém s doskakováním LODů - jako u FSX. Tento problém odstranili, ale evidentně jsou tím ovlivněny i věci které by rozostřovány být neměly. Možná je v tom chaotickém nastavení MSFS na několika místech někde nějaká položka jako to DLSS která to ještě ovlivňuje, ale na fórech Asoba jsem co se týče neostrých textů našel jako usvědčeného viníka jen DLSS.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   29. 11. 2023 / 10:01
Tragédie v JRD
No comment.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 19:35
xWing   
Na XP12 s I7 13900K + RTX3080 stabilne 48 FPS na fullHD
Ty lietas na 4K, ked mas take nizke FPS ?
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 19:39
Willhelm   
3440x1440
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 19:41
xWing   
Aj to je dost, takze chapem tie nizke FPS
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 19:58
Willhelm   
JJ jsem to úplně nedomyslel, ale rozhled je v tom super. A jak je to mírně prohlé tak to částečně kompenzuje u MSFS tu jejich fisheye kameru. Na druhou stranu max zoom v kokpitech XP12 je divný, nevím proč.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 08:31
xWing   
Este by som chcel vidiet nastavenia grafiky v XP12.
Tam je to tiez taka alchymia
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 09:02
Willhelm   
Narazil jsem někde na nějaké video kde na 4070Ti borec testoval dopad jednotlivých nastavení na fps a kvalitu obrazu. To byl pro mě slušný výchozí bod. Nakonec jsem zakotvil viz obr. níže.
Plus používám profláklou ruční editaci settings.cfg pro odstranění zubatých stínů.
Největší žrouti fps jsou SSAO a Stíny, na další iteraci LR slíbil nějaké HW optimalizace a zvýšení fps, tak uvidíme. Fungující AA, ofiko řešení zubatých stínů by mi možná pro tento moment stačilo. Ohledně špatné implemetace AA jsem tuhle četl slušnou přestřelku na AVSimu, Headhoncho XA se někde velkohubě chvástal, že má řešení a intenzivně komunikuje s Benem a že pokud nebude AA v další iteraci i nadále fungovat jak má, je to pro to, že Ben nepochopil geniální myšlenku páně Camerona. LR by asi nejvíce pomohl totální restart, zpětná kompabitita u některých věcí až k XP7, běžně do XP10 nám tak přináší více trablů než užitku.
32978 B / 750 x 487 / screenshot - 2023-11-28 08.38.42.jpg
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 10:37
xWing   
Tak to ja som konzervativnejsi, vid screen.
Ale to odstranenie zubatych tienov cez cfg ma zaujima.
Mozes aj to poslat ?
Diky
11780 B / 750 x 178 / xp12set.png
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 11:05
Willhelm   
Ne přes cfg ale setting.txt sorry za mistyfackaci.
Klasika přespat všechny fbo/shadow_cam_size na 8192 v Resources/settings.txt
Dělalo se to už na XP11 a prý snad i na XP10 (ten jsem provozoval jen 3 měsíce, a osobně jsem neřešil)
YT je toho plný, např.: https://www.youtube.com/watch?v=UmuevcaGOW0
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 11:48
Pips   
Jo, se stínama jsem si hrál ještě na XPL11. Nastavil jsem, stíny krásný, ale FPS upadlo až na zem Tak jsem poděkoval, vrátil změny a od tý doby šlo zase rozumně lítat.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 10:35
tvojplaton   
Stačí nastaviť zoom z pôvodných 0,5 na 0,7 a efekt rybieho oka je fuč...
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 10:38
xWing   
A kde to nastavit, aby to fungovalo aj po restarte ?
Diky
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 10:53
tvojplaton   
Áno... stačí si to uložiť.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 10:57
tvojplaton   
Mám teraz zapnutý iný sim, takže ti nepoviem presne názov funkcie, ale keď si v Control Option v nastavení klávesnice zadáš do vyhľadávania VFR, tak ti vyhodí dva výsledky - s tým Save si pohľad uložíš...
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 12:16
xWing   
Aha, ja som cakal zmenit nejaku hodnotu v nejakom CFG subore
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 13:13
tvojplaton   
Nie, to netreba. Malou nevýhodou je, že to treba urobiť v každom lietadle zvlášť, ale keďže ja používam len 5 kúskov, tak to nebola až taká tragédia - spojil som to s nastavením viewpoint, takže teraz mám pohľady nastavené podľa seba v každom z mojich lietadiel...
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 18:44
Tragédie v JRD
Bohužel jsem DLSS 3 v akci v MSFS neviděl, ale projdi si fóra na flightsimulator.com - co jsem tam tak nějak zběžně prošel, tak s DLSS 3 tam už lidi moc problémy na přístrojových panelech (a třeba posouvajících se textech) nemají...

Nicméně, zkusil bych se na to podívat jinak - cokoli, co si něco vymejšlí, nikdy nebude mít stejný obraz (myšleno kvalita), jako vygenerovaný originál. Takže nežádoucí efekty se tam objevit mohou, i když u DLSS 3 už podsttně méně.

I s 3080 (natož s Ti) můžeš mít tolik FPS, že nějaký DLSS v jakékoli podobě nebudeš vůbec řešit. V profilu máš, že máš 10600K (což nevypadá zle) - nedovedu porovnat, ale s 13900K a 3080 (obyčejnou, ne TI) mam v PMDG takovýho FPS, že to omezuju lockem na nějakou tu 1/3 frekvence monitoru - monitor má 144 Hz, at to zbytečně netopí... za letu to má bez locku kolem 80 FPS, na letištích míň (ale pořád to dosahuje hranice zámku), jediná vyjímka je ORBX LKPR, která je v tomhle ohledu solidní zabiják. Tam to jede 20-30.

Takže bych zkusil projít internet, o kolik je s nějakou podobnou grafikou pomalejší 10600K oproti 13900K s 3080 (či 3080Ti) .. a třeba ti vyjde, že 3080 ti bohatě stačí.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 19:23
Simons
Díky kluci, no já nějaká fóra samozřejmě sjel i nějaká videa na YouTube,ale tam to nelze porovnat, většina to testuje na 4090 a tam zatím nemířim. Pak se hodně názory na ten DLSS s Frame Generation liší,tak sem zkusil jestli tady má někdo 4xxx a vidí rozdíl když to vypne a zapne hlavně na těch displejích. Ale jak píšete tak opravdu asi vzhledem k procesoru ta 4kova řada bude chtít spíš kompletní výměnu za jiný komp.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 19:28
Simons
Teď koukám že sem to napsal blbě, mám 10700KF ale i tak je to starší procesor.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   27. 11. 2023 / 20:54
newor   
Skús si zapnúť najprv v sime v Developer mode zobrazenie fps a uvidíš, kde máš najslabšie miesto... Zaleť si nad Manhattanom na rôznych lietadlách, lebo niektoré žerú viac... viac procesor (main thread)...Ak budeš mať spomalenie spôsobené procesorom, nepomôže Ti žiadna grafika, aj na 4090 to bude sekať...
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 19:53
DarrianCZE
Ahoj. Pokud máš aktuálně 3070, tak bych spíše zvážil buď počkat na například 4070 Super nebo 4080 Super (ty názvy ještě nejsou pevné, ale víme, že Nvidia plánuje v roce 2024 refresh současného lineupu, a v roce 2025 pravděpodobně přijdou RTX 5000, které by alespoň dle současných drbů a leaků měly být opravdu výrazně lepší, i například spotřebou.

Takže, abych to shrnul, počkal bych ideálně na RTX 5000. Pokud tu grafiku chceš a potřebuješ tak moc, tak bych počkal na 2024.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   28. 11. 2023 / 20:16
Simons
No to zní lákavě. Jestli dokážou vylepšit 4xxx řadu natož pak u 5xxx i tu spotřebu,tak to bude super. Jenže to zase budou cenovky Ono by člověk furt na něco čekal,proto sem chtěl rozseknout jestli pořídit celej novej komp,nebo jen upgrejdnout stávající grafárnu. Jestli ta 4xxx má natolik přidanou hodnotu pro msfs.
 

nVidia 3xxx nebo 4xxx pro MSFS   29. 11. 2023 / 17:38
DarrianCZE
S ohledem na vývoj trhu, tak nevěřím, že by 5xxx byly dražší, než jsou aktuální 4xxx. V tom nejhorším případě budou stejné, v tom lepším levnější.
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ