|  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček... 3. 6. 2005 / 16:22 | |
|  | Bohužel to není ani tak krásný, ani tak jednoduchý, jak píšeš. Moderní ULL se tváří jako dospělá letadla jen díky nejmodernějším technologiím (kevlar, carbon) a přestože výrobci rádi ukazují pevnostní rezervu struktur, jsou to éra na hranici možností. Jsou totiž určeny k "polétání" s celkem razantně redukovaným nákladem a těžce razantně redukovanou hmotností (kvůli předpisům). Jakékoliv netypické režimy, překročení obálky nebo přetěžování (létání ve dvou v ULL, která sice mají druhou sedačku, ale v průkazu mají napsáno "jednomístné") už je hazard. A bohužel s tím se setkáváme dost často.
Trochu optimističtější je větev ULL konstruovaná podle klasických pravidel a předpisů (ať už z plechu či kompozitu) - a do kategorie ULL jsou řazeny jen z ekonomických důvodů. Ta je nejzajímavější. Ale člověk je tvor chybující a nepečlivý a jako létavec na "dospělých plechových strojích" musím přiznat, že na systému předepsaných prohlídek, revizí, checků a kontrol přece jenom něco je (konec konců, není to socialistický výdobytek, platí to v celém civilizovaném světě). Zatím jsem nepotkal mnoho majitelů ULL, kteří si (navíc k tomu co musejí) založili údržbový deník a nechávají si od někoho kdo to skutečně umí (!) dělat pravidelné checky v rozsahu podle počtu odlétaných hodin či cyklů... Do takto opečovaného ULL bych se sednout nebál. |
| |
|