FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček... Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   2. 6. 2005 / 22:24
Rozšafín Ctibum   
Přátelé, měl bych prosbu. tvoříme s určitou skupinou lidí táborovou hru na téma "Dobývání nebe" . A ke zdárné realizaci nám chybí už jen malý kousek - blíže nespecifikovatelné (tedy velké) množství takových těch žlutých věcí , co jsou vždycky vevnitř v Kinder vajíčku. Všichni určitě víte, o čem mluvím....je to již dlouho, co jsem to začal sbírat, ale jde to pomalu a začátek tábora se blíží . proto bych byl moc vděčný, kdybyste mi třeba jen troškou pomohli, každý kousek se počítá. Reálná je ale jen oblast Prahy, ani mé finanční možnosti nejsou omezené a jezdit po republice, na to nemám. (A taky to, prosím, neposílejte na dobírku ).

moc moc díky
   Seznam příspěvků  

Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 08:20
OK-Milda (BHA410)   
Já bych taky potřeboval neomezené finance. Kopil bych si Cessnu a lítal a lítal a lítal a .......
   Seznam příspěvků  

Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 08:48
Lowmick   
Delas dobre taky bych sel do Cessny, po ČR treba 337, nekam dal treba CitationX ))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 10:34
Jaakov   
to ja bych si koupil L-39ZA, aby ses z tech tvejch cessen nepo.... takovej tezsi ultralight.....fuuuj....aspon stodvaactyru...to je letadlo....tsss....jo koupil bych si k tomu este jetou Mi-2 a bylo by...kdo mi puci...sem slusnej a splacim vcas
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 10:47
Lowmick   
Chlape ty nevis co mluvis
To si s tebou jeste vyridim na AP.
btw. Cessna 337 preci neni zadnej "tezsi ull"! A az tady v ČR dolitaj Zliny, Lety a Aera (skonci jim zivotnost) tak co myslis ze tady bude??? Bud nic, nebo letadla ze zapadu (Cessny, Pipery, Beechcrafty).
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 10:50
Jaakov   
tak to ne.....Zliny nikdy neskoncej jasny,,???!!?!?!!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 10:56
Lowmick   
No rada X26 uz se asi vubec nevyrabi (profi necht me opravi) a ted co se prodava tak je asi jen Z-242 a Z-143 a to uz asi taky moc ne a zatim spis do zahranici. (Mluvim o novych letadlech)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 11:30
JBr   
Az nam dolitaji Blanici, Vosy, Trenery... tak se slzou v oku zavreme hangar a budeme maximalne tak vzpominat jak jsme litali, protoze na novy era stejne mit nebudeme :]
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 12:20
Zdeněk
S jednomístnýma kluzákama to snad nebude tak hrozný, dají se pořídit za relativně snesitelné peníze, horší dostatečně blbuvzdorná náhrada Blaníka a vlečná...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 12:31
červeňák
řekl bych že dostatečně blbuvzdorné jsou kluzáky německé, konkrétně Ka-7 nebo ASK-13 , je ovšem otázka jestli tyhle krámy uměj vývrtku, což si myslim, že její zvládnutí je podstatná součást výcviku ... vlečný by se zřejmě musely řešit podobnym zpusobem jako na slovensku, tedy aby bylo umožněno vlekat i ultralajtama ...

Honza

... nerad bych tady rozváděl nějaké flejmy kolem tohodle tematu, dost vášnivě se o tom diskutovalo ve forech, viz. níže ...

http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?t=592 větroň pro výcvik
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?t=586 náhrada L13
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?t=291 motor 137
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?t=292 Z-526
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?t=301 aerovleky
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 13:30
Tragédie v JRD
ja mam pocitl ze ULLkama vlekat muzes....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 13:36
Lowmick   
Ale musi to byt asi nekym schvalene (mozna UCL). Nejznamejsi treba P-92 mozna P-96 a mam dojem ze jsem nekde videl i Katanou, samozrejme i dalsi.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 13:41
červeňák
... myslim že to není zakázaný ... tzn že se s ULkama vesele vleká ale´úřad to nerad vidí ... co vim tak na slovensku tahaj Dynamicem, tady u nás vlekaj i za Condorem, Eurostarem asi i jinejma ... btw na západ od nás tahaj i s cessnama, u nás to bohužel nejde protože neni certifikovaný vlečný zařízení a ty cessny nemaj odhazovací dveře ...
   Seznam příspěvků  

Re: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček... vlekání ULL   3. 6. 2005 / 15:17
kuma   
Ve skutečnosti jsou pohledy dva:

1. pohled větroňáře - tomu je to fuk, kdo ho tahá, z tohoto pohledu není žádné zákonné omezení (například: blaník smí vlekat pouze Cesna Agwagon a podobně).

2. vlečná (tedy letoun, který vleká) musí mít tuto činnost povolenou, musí být konstrukčně způsobilý, mít schválené vlečné zařízení, má to zapsané v OLZ (osvědčení letové způsobilosti) a má určeno, jaká může být maximální vzletová hmotrnost kluzáku, který má vlekat a mívá obvykle určeno, jakou rychlostí může vlekat (max-min)

No a když se na startu potká vhodný kluzák (hmotnost, rychlost vleku) s možnostmi ULL (oficiálně schválen k vlekání) - nic nebrání, aby odstartovali.

Otázkou samou pro sebe je důvěra v letoun, který nemá dostatek přebytku motorového výkonu, že...
Ale to je spíš problém těch inspektorů, kteří konkrétní ULL schvalují pro vlekání a filozofie ULL vůbec.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček... vlekání ULL   3. 6. 2005 / 22:04
červeňák
s tim se nedá nic než souhlasit - jako větroňáři mi je opravdu vcelku jedno jestli mě táhne ULko,172ka,205ka nebo třebas Turbočmelas je to jen o penězích ... vlekaři jsou zvěř vzácná a je třeba si je hýčkat

Honza
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček... vlekání ULL   3. 6. 2005 / 22:43
OK-Milda (BHA410)   
Ale z F16 bys asi odvařenej nebyl, co?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 15:28
Baryn
A co ULL éra?Vždyď je to taky moc pěkné polítání.A měl jsem již možnost vidět ULL mašiny u kterých by laik nepoznal rozdím mezi běžným érem a tímto druhem strojú.A náklady-nesrovnatelné.Požitek z letu -super.A lety mimo republiku-bez problemů.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 16:22
kuma   
Bohužel to není ani tak krásný, ani tak jednoduchý, jak píšeš. Moderní ULL se tváří jako dospělá letadla jen díky nejmodernějším technologiím (kevlar, carbon) a přestože výrobci rádi ukazují pevnostní rezervu struktur, jsou to éra na hranici možností. Jsou totiž určeny k "polétání" s celkem razantně redukovaným nákladem a těžce razantně redukovanou hmotností (kvůli předpisům). Jakékoliv netypické režimy, překročení obálky nebo přetěžování (létání ve dvou v ULL, která sice mají druhou sedačku, ale v průkazu mají napsáno "jednomístné") už je hazard. A bohužel s tím se setkáváme dost často.
Trochu optimističtější je větev ULL konstruovaná podle klasických pravidel a předpisů (ať už z plechu či kompozitu) - a do kategorie ULL jsou řazeny jen z ekonomických důvodů. Ta je nejzajímavější. Ale člověk je tvor chybující a nepečlivý a jako létavec na "dospělých plechových strojích" musím přiznat, že na systému předepsaných prohlídek, revizí, checků a kontrol přece jenom něco je (konec konců, není to socialistický výdobytek, platí to v celém civilizovaném světě). Zatím jsem nepotkal mnoho majitelů ULL, kteří si (navíc k tomu co musejí) založili údržbový deník a nechávají si od někoho kdo to skutečně umí (!) dělat pravidelné checky v rozsahu podle počtu odlétaných hodin či cyklů... Do takto opečovaného ULL bych se sednout nebál.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 11:29
j.s.
Pokud se nemejlím, Cessna 337 Skymaster se dvoumotorová (tažný a tlačný motor) a se Z-142 se moc srovnávat nedá ))
   Seznam příspěvků  

Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 10:16
Hippo
Nazdar,
nechci nic slibovat, ale u nás v tělocvičně ve sklepě jich bylo asi půl pytle - nějakých 200 kousků, když tam eštče budou, tak Ti je v ten pátek přivezu ale dal bych eštče vědět, aby jsi si vzal kárku. JInak 100% jsou tam víčka od pet lahví a lahvičky od Actimelu )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: OT: Praha a okolí, ty bazmeky z Kinder vajíček...   3. 6. 2005 / 12:53
Rozšafín Ctibum   
Pokud budou, budu rád. Dííík
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ