FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Realita verzus Simulátor Jeden příspěvek | Celý strom
Realita verzus Simulátor   3. 4. 2024 / 08:33
newor   
Sem tam tu idú debaty, ako reálne-nereálne je to poletovanie v simulátoroch. Tu je jedno video, myslím, že celkom dobre spravené. Týka sa vrtuľníkov.

https://youtu.be/y4SazugzAnk?si=sCXPKYFsffW82qHB

(dúfam, že odkaz pôjde a nebudú na ňom zas nejaké regionálne obmedzenia ...)
 

Realita verzus Simulátor   3. 4. 2024 / 09:44
simulatorak
Velmi zaujimave a podla mna aj velmi dobre vysledky ma msfs na pohlad.
 

Realita verzus Simulátor   3. 4. 2024 / 10:18
JirkaK
Jj, největší omezení je grafika, je pořád hodně daleko aby se blížila reálu když se lítá nízko. Stejně tak souhlasím že chybí veškerý pohyb a feedback. Lidi co jdou po realističnosti motion rig mají, ti kteří zase chtějí cítit ovládání mají ovladače se servy, které lze používat i v certifikovaných simulátorech, ale jak tam říká, je to ranec peněz, berany za 60 tisíc, motion rig šesticiferná částka a za mě to je i prostorově náročné, k tomu motion rigu to prostě chce triple screen aspoň 55 nebo lépe 65 TV a samozřejmě fyzické ovladače na vše aby člověk nekvedlal myší ve virtuálním kokpitu, zase ranec, třeba jedna G1000 vyjde na cca 30 tisíc

Mimochodem Sedona je parádní místo... je to jedno z míst na které bych se rád podíval až někdy zavítám na západ US, tak výlet do AZ a právě Sedony bude v iteniráři.
 

Realita verzus Simulátor   3. 4. 2024 / 15:33
simulatorak
spravna textura, spravne stromy a lepsia dem by spravilo vela. Toto je default a farebne a stromy uplne do zelena.To ani nie ze ma obmedzenie technika ale je to proste zle. Ajtak zakladne tvary terenu su dobre. Ako som pochopil v msfs2024 pridaju asi nejaky autogen terenu na tie skaly aby to bolo pestrejsie.
 

Realita verzus Simulátor   3. 4. 2024 / 16:11
JirkaK
Na tom videu říká že si koupil scenérku Sedony, nevím co vše mění, počítám že to budou věci kolem samotné dráhy, ale ne celá ta oblast. Takže terén jako takový bude základ. Pořád je to ok, vzhledem k tomu že je to de facto procedurálně generovaný model celého světa.

Ve srovnání s realitou je to pořád daleko, Samozřejmě by to šlo vymodelovat a natexturovat tak, že by to vypadalo identicky, ale to by znamenalo mraky práce s každým prdem a neskutečné nároky na velikost textur.

Pro něco jako fotorealistické skály třeba v Unreal Engine 5 se běžně používají 16k textury, objekty mají statisíce polygonů a celé to má pár desítek metrů čtverečních plochy maximálně. Je to ale generické smyšlené. U toho smyšleného nemusí řešit unikátní texturování, když ta 16k textura potáhne šutr o velikosti jednoho metru čtverečního a pak se různě duplikuje nevadí. Pokud to má ale 1:1 kopírovat realitu v takovém detailu je nemyslitelné, protože každý šutr by musel mít vlastní unikátní texturu.


Ale to je fakt extrém kde na tom jde vidět pomalu každé zrnko prachu či sebemenší kamínek. Dokážu si představit že by to šlo udělat přesnější, ale to by bylo potřeba mít data, jak výšková s přesností řekněme na v řádu max. desítek cm a textury které budou mít místo 1px na 1-2 metry, 1px na 1cm nebo něco podobného co trošku umožní zachovat detail i na metr velkém objektu, na který se dnes natahuje jeden pixel. Jenže 1px/m vs 1px/1cm znamená 10.000x víc informací, tzn. třeba čtverec ortha pro X-Plane měl místo 8GB cca 80TB,.
 

Realita verzus Simulátor   4. 4. 2024 / 09:22
simulatorak
Uvudime co vymyslia v msfs2024. Ale velke zmeny asi nebudu. Predpokladam ze to chcu nejako riesit ze tam kde su skaly nahadzu nejaky synteticky autogen skal. Tak som to pochopil s obrazkov. A naozaj spravna farba textury a spravne stromy a bude to ovela vernejsie aj bez detailov. Vyzera ze to mozno nakoniec zavedu aj pre 2020 kedze updaty vraj pojdu dalej aj pre 20. Skor mi 2024 zatial pride ako marketingovy trik ako dostat od ludi zase peniaze znovu. Aj ta nemoznost racionalneho update na vyssiu verziu, ze len doplatim rozdiel medzi verziami ma teda sklamala. Urcite sa do 2024 nepohrniem ani keby tam boli autogen skaly a lepsi letovy model, nemam na to HW zatial.
 

Realita verzus Simulátor   4. 4. 2024 / 09:58
JirkaK
Asi by šlo nasadit nějakou teselaci apod., možná nějaké ty objekty, skaly vymodelované jako 3D objekty byly fajn už ve FSX, ale to už je ta dost práce, kterou možná můžeme očekávat u specifické scenérky ale ne u základu v globálním pokrytí.

Co jsem pochopil, tak 2024 má kromě nějakých vylepšení po stránce vizualizace vylepšit i možnosti použití - různé ty mise co se objevily v preview videích, kdyby třeba přidali kariérní mód... věci, které dnes lidi dělat nemohou nebo musí řešit 3. stranou.

Že z toho chtějí vytlačit peníze, kdo by nechtěl, když to funguje, zájem o virtuální lítání MSFS výrazně pozvedl.
Před vydáním třeba na Steamu bylo v FSX cca 2,5 tisíce pilotů průměrně a cca 1000-1500 v X-Plane. Dnes má FSX cca 6 set, stejně má XP11, XP12 cca 4 sta, ale MSFS 6,5 tisíce, takže součet virtuálních pilotů na steamu vzrostl na dvojnásobek, jde to vidět i na obsahu třeba na YT nebo počtu live vysílání třeba na Twitchi. Před MSFS byli jeden, dva streameři co dokázali přilákat 100-200 diváků, když vysílali a celá kategorie měl několik set diváků max. Dnes jsou to tisíce. Proč tu krávu nepodojit když dává mláíko
 

Realita verzus Simulátor   4. 4. 2024 / 12:26
xWing   
Aj ta nemoznost racionalneho update na vyssiu verziu, ze len doplatim rozdiel medzi verziami ma teda sklamala.

Tomu sa hovori biznis.
Nemal si by lakomy a mal si kupit najvysiu verziu okamzite.
 

Realita verzus Simulátor   3. 4. 2024 / 21:52
Tragédie v JRD
Ono mozna ani ty spravne stromy nemusely bejt - tohle jde uz dneska nahradit docela rozumnyma addonama, ktery daj správny stromy do spravnych zemepisnych sirek a vylepsi obecne jejich textury.

Ale DEM by urcite bodla - ale ono, kam to hnát? v tehle oblastech uz MSFS má jako výchozí IMHO nějaký 10m DEM , a k tomu odchydit dalsi detaily bys potreboval 5m, 1m .. coz je 2x víc dat a 10x víc dat. Bez toho ty skaly budou vzdycky ulitý bez vylozene ostrých hran. z dalky to umi lehce zamaskovat orto, ale...

A pak vylepsit data týkající se foliage coverage - cili ani ne tak jak ty stromy vypadaj, ale kde vlastne je ktery druh porostu. Tohle berou z nejaky US databaze (meno uz si nevybavim, ale nekde to maj na webu), a tam jemnost gridu taky nebude slavná - a pak stromy rostou tam kde nemaj, jenom proto, ze proste v danym ctverci, kterej muze mit treba kilometr X kilometr maj informaci tady smrk deset metrů vysokej a budes je mit všude.

Ale jinak teda - to srovnani vubec neni spatny. Az prekvapilo, jak je to věrný.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ