tak s tím zásadně nesouhlasim, co se týče řízení na síti. Jiná možnost tady ani není. Hned ze dvou důvodů. Za prvé, nejsme profesionální ATC, tudíž si rozstupy v hlavě na sled na finále neumíme dělat už od hranic republiky. A za druhé, piloti skoro vůbec nedodržují stanovené rychlostní limity. Klasický případ. Letí dvě letadla. Jedno od Holan a druhé od VLM. Oba na STAR na rwy 31. Od severu ATR od východu E120. Vzhledem k tomu, že GS toho E120 je v přibližně stejné FL o dost menší než u ATR, rozhodnu se pro pořadí ATR=1 a E120=2. ATR dostane nařízeno udržovat 240IAS a kurz cca na místo 1NM před FAF a E120 dostane postupně snižovat na 150IAS, 120IAS až na úrovni Kenok na minimum clean. Jaké bylo moje překvapení, když jsem se pilota ATR ptal cca 12NM před osou 31, na indikovanou rychlost, odpověď zněla 210IAS. Pak se není co divit, že si člověk musí sledy "honit" až v TMA. Bylo mi toho E120 docela líto, protože jsem ho na 16NM od THR musel brzdit na minimum app speed. jinak by to bejvalo nevyšlo... Ale to je klasickej případ, kterých se stávají spousty na síti. Nedodržování instrukcí. Když si pilot není jistý, zda tu danou instrukci je schpen provést, může žádat jinou... |
|