|  |  | Rycjlejší stroj před pomalejší na přiblížení 3. 7. 2005 / 06:44 | |
|  | Jak ATC dostane na trati přiblížení na přistání rychlejší stroj před pomalejší? Viděl jsem v Ruzyni (a slyšel v rádiu), jak řídící poslal malého Pipera, který byl cca 1 km před prahem, někam nad vesnice doprava od osy RWY06, kde čekal v malé výšce až přeleti Airbus. Kdyby potřeboval vyhnat z tratě přiblížení třeba ten Airbus, do jaké výšky (nebo místa na trati) by ho mohl nechat udělat jedno vyčkávací kolečko přímo na trati přiblížení? |
| |
|
 |  |  | Re: Rycjlejší stroj před pomalejší na přiblížení 3. 7. 2005 / 11:22 | |
|  | na to aby si je zorganizoval ma dost casu v dobe kdy jsou letadla enroute nebo kdyz leti po STARu ... honit si letadla po CTRku/TMA v dobe kdyz uz bylo za IAFem a/nebo zacalo klesat, neni zrovna dobry napad
|
| |
|
 |  |  | Re: Rycjlejší stroj před pomalejší na přiblížení 3. 7. 2005 / 11:31 | |
|  | Záleží na představivosti dispečera. Odposlechnuto na Ruzyni (volačky už si nepamatuju) - přiblížení na 06, kámoši v cessně 172, jsou ještě dost daleko, ale už v ose:
* TWR: xyz, budete jako druzí, před vámi bell (byl modrý, asi PČR) jako prvý
* CESSNA: jako druhý, xyz
* T: xyz, udržujte 120 Kt
* C: 120 kt, xyz
* T: xyz, zpomalte na 100 kt
* C: (skřípe zubama a vytahuje klapky) 100 kt, xyz
* T: xyz, zpomalte na 80 Kt
* C: (do interkomu: do p*dele, nejsem vrtulník!) proceed missed approach, xyz (a plný knedlík a pryč).
Někdy to maj piloti i s profesionálníma dispečerama těžký... |
| |
|
 |  |  | Re: Rycjlejší stroj před pomalejší na přiblížení 3. 7. 2005 / 11:32 | |
|  | Hlavní rozdíl je, že piper letí VFR a tedy je možné ho takto pozdržet ( a například ve Varech , kde je VFR provoz silný je to zcela běžná procedura ), protože on se pak bez problémů a sám zařadí na nějaké místo do okruhu a v pohodě sedně. Letadlo letící IFR musí dodržet určité meze. Zatáčka 360st. je možná , ale musí být nad minimální bezpečnou výškou, resp. nad minimální výškou pro vektorování.
Jinak potrzuji, co píše Traged - různé předhánění a točení v TMA je tou nejhorší možnou cestou, jak letadla separovat. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Rycjlejší stroj před pomalejší na přiblížení 3. 7. 2005 / 13:39 | |
|  | tak s tím zásadně nesouhlasim, co se týče řízení na síti. Jiná možnost tady ani není. Hned ze dvou důvodů. Za prvé, nejsme profesionální ATC, tudíž si rozstupy v hlavě na sled na finále neumíme dělat už od hranic republiky. A za druhé, piloti skoro vůbec nedodržují stanovené rychlostní limity. Klasický případ. Letí dvě letadla. Jedno od Holan a druhé od VLM. Oba na STAR na rwy 31. Od severu ATR od východu E120. Vzhledem k tomu, že GS toho E120 je v přibližně stejné FL o dost menší než u ATR, rozhodnu se pro pořadí ATR=1 a E120=2. ATR dostane nařízeno udržovat 240IAS a kurz cca na místo 1NM před FAF a E120 dostane postupně snižovat na 150IAS, 120IAS až na úrovni Kenok na minimum clean. Jaké bylo moje překvapení, když jsem se pilota ATR ptal cca 12NM před osou 31, na indikovanou rychlost, odpověď zněla 210IAS. Pak se není co divit, že si člověk musí sledy "honit" až v TMA. Bylo mi toho E120 docela líto, protože jsem ho na 16NM od THR musel brzdit na minimum app speed. jinak by to bejvalo nevyšlo... Ale to je klasickej případ, kterých se stávají spousty na síti. Nedodržování instrukcí. Když si pilot není jistý, zda tu danou instrukci je schpen provést, může žádat jinou... |
| |
|
|