|  |  | | Zápis letového plánu 24. 7. 2005 / 23:53 | |
|  | Zdravim
Mám dotaz ohledně zápisu létového plánu:
Mějme štreku z bodu A do bodu B po několika trasách a na každé té trase je několik bodů, které prolétávám. Zapíše se to jako:
... ASTIS UN137 RIPLI NEVRA SKP AGISTA TSL UB5 FSK UN128 RUGAS .. atd.
nebo se všude mezi body musí zapsat ta trať po které letím.
... ASTIS UN137 RIPLI UN137 NEVRA UN137 SKP ...
|
| |
|
 |  |  | | Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 00:14 | |
|  | Správný formát je BOD TRAŤ BOD kde body jsou místa kde se přechází z jednohé tratě na druhou. Tedy oba tvoje příklady jsou špatně a správně je:
ASTIS UN137 TSL UB5 FSK UN128 ... |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 00:24 | |
|  | | |
|
 |  |  | | Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 00:23 | |
|  | Ten druhý případ. Ale když to chceš jinak tak před bod napíšeš DCT (direct)
Př. ASTIS UN137 RIPLI DCT NEVRA (poletíš od ASTISu po UN137 na bod RIPLI a pak poletíš přímo na bod NEVRA.
Prostě po bodu musí následovat jak se dostaneš do toho druhýho bodu )
(mám třeba VOZ a BODAL můžu napsat VOZ W32 BODAL (z VOZ se dostanu na BODAL pomocí trasy W32) ,ale taky můžu napsat VOZ DCT BODAL (z VOZ poletim přímo na BODAL)
V reálu (u aerolinek ) se ale spíš používá, že mezi body musíš napsat trať po které letíš |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 07:43 | |
|  | Tohle není správná odpověď.
a) - ten druhý případ je špatně. Tak jak je uveden příklad, by letový plán z Prahy do Brna vypadal takhle:
VOZ W32 BODAL W32 BITSI
a má vypadat takhle...
VOZ W32 BITSI
(proste vypisuje se jen prvni a posledni bod dane tratě)
b) kdyz si uvedomíš výše uvedené, tak let po trati není vždy totéž co přímý let mezi body - plán VOZ W32 BITSI vede jinudy než VOZ DCT BITSI
c) zatímco když použiješ při zápisu trať, může být úsek libovolně dlouhý, u DCT platí nějaká omezení vzdálenosti mezi dvěma fixy (nemám teď u sebe L4444, a z hlavy nevím kolik). Stejné tak na druhou stranu u traťe máš popsané minimální výšky, vybavení a pod, zatímco u DCT tohle nemáš a komplikuješ tím život jak sobě, tak řídícímu.
A co se týká toho reálu, tak defakto nejde o to že se "spíš" používá zápis tratě - vždy se používá BOD TRAŤ BOD a syntaxe BOD DCT BOD slouží pouze tam kde žádná vyhovující trať nevede. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 08:37 | |
|  | | Tak mě napadá, není z hlediska řízení toku provozu, příp. Eurocontrolu apod. dokonce zakázáno IFR lítat DCT, minimálně od určité hladiny ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 13:07 | |
|  | | DCT neni snad ani vyslvone zakazano, ale je omezena delka useku, jaky muzes DCT letet (tyka se zejmena kdyz mas trat z nejakeho bodu, kam nevede sid z daneho letiste (nebo treba dane letiste zadne sidy nema) a ty se potrebujes dostat na trat |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 13:22 | |
|  | No pak by skoro nebyl duvod pouzivat airwaye, kdyby slo letet FIX DCT FIX . Nemluve o tom co chudak ATC. Tam je imho bud nejake omezeni, nebo treba pravidlo ze prislusna route neprojde schvalovanim, nebo dostane slot az s hodne nizkou prioritou apod. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 13:27 | |
|  | Ostatně viz Eurocontrol RAD appendix 4, RADAN LK:
LKAAFIR Max DCT = 0nms
DCT Cross border = NOT Allowed
DCT City Pair = Allowed in the following cases :
LKPR DCT VO DCT LKVO (and return)
LKPR DCT KD DCT LKKB (and return)
LKPR DCT PK DCT LKPD (and return)
LKKV/MT/PR/PD/TB DCT = Not Allowed
(the last point of the SID and the first point of the STAR must be
used)
DCT from/to other airfields = Max 50nms to the first significant en-route point
(exceptions : 1. Military Flights
2. Training and Photographic Flights, NAV Aid
tests, Prior permission of Praha ACC is required |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 13:32 | |
|  | Jo ... mame pravdeu oba dva ) vsimnhi si bodu DCT from/to other airfields = Max 50nms to the first significant en-route point
takze kpokud letis IFR z/do LKVO (nebo jineho nevyjmenovaneho IFR letiste - pravda, uz jich moc nezbyva .), tak muzes mit DCT z sidu na trat, ci z trate na zacatek staru mit max 50nm DCT usek ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 13:41 | |
|  | Teda ty seš Šalamoun To na co se ptal austin (nebo dával příklad), není možné za předpokladu že by se jednalo o trať pro LKPR-LKTB (jak to vypadalo). Tohle omezení platí ale pro ČR, v jiných zemích jsou v RADANech definované páry bodů, kde je/není možno DCT a v kterých hladinách.
Ostatně viz celý appendix 4: DCT Limits
http://www.cfmu.eurocontrol.be/rad/7jul/dct.pdf
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 13:46 | |
|  | vsak jo ja jsem pak presel do obecne roviny ne jenom omezene na tem pripad VOZ DCT BITSI ci co tam bylo  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 11:48 | |
|  | a) ale W32 na BITSI nejde. Trasa W32 jde z VOZ na BODAL a pak na BNO pak HLV (holešov) Já do Brna létám trasu VOZ W32 BODAL
b) to sem napsal v tech příkladech
c)souhlas
Napsal jsem "spíš", protože jsem si myslel, že v nějakym případě se asi musí použít DCT |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 13:12 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Zápis letového plánu 25. 7. 2005 / 13:40 | |
|  | | Jj. Omlouvám se. Máte pravdu. Mám tu mapu vytisklou ve špatný kvalitě tak jsem to přehlíd. |
| |
|
|