FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 7. 9. 2025, svátek má Regína Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VATSIM středa: [LKPR, EDDF], 03AUG05, 1700-2100Z - From NDBs to Transitions Jeden příspěvek | Celý strom
VATSIM středa: [LKPR, EDDF], 03AUG05, 1700-2100Z - From NDBs to Transitions   2. 8. 2005 / 10:44
th
Na středu se sešly dva tréninkové večírky :

EDDF Transition Training - první lekce cvičení, jak létat přiblížení nazývané "Transition".

"Transition" je druh přiblížení používaný na vytížených letištích, kde minimalizuje zatížení ATC a částečně i pilotů tím, že větší část práce svalí na palubní FMC. Tomu se totiž nadiktuje přílet po trati tvořené řadou po sobě jdoucích bodů, obvykle paralelně s tratí konečného přiblížení, nad kterými je předepsána jak rychlost, tak i výška a letadlo se nechá "letět samo" bez rušivého vlivu ATC. Podle hustoty provozu může ATC otočit jedním příkazem letadlo do ILSu a tím efektivně a rychle řídit "traffic flow". Od pilotů/FMC se však předpokládá co nejpřesnější zaletění tratě, typicky s odchylkou do 1NM včetně dodržení rychlosti ( +/- do 5kias ). Na uvedené rychlosti jsou totiž zkonstruovány zatáčky publikované tratě a při vyšších rychlostech "vylétnete".

Přestože u nás zatím není transition procedura zavedena, lze se s tímto jevem lze potkat na EDDF, EDDM a hlavně na LHBP.

Zájemci se mohou zúčastnit - bez předběžného přihlášení letem odkudkoliv do EDDF. Do FPL poznamenjte rmk/ Transition Training a lépe i transition trať, kterou chcete letět ( navazující na konečný bod obvyklé tratě) např.: RAPET T170 DEMAB T173 GED GED25.
To vše nejlépe po prostudování manuálu.


LKPR "Classic" IFR Night - druhá lekce v orientačním letu podle klasických majáků VOR / NDB.

Z úplně opačného konce historie je nácvik letání podle klasických budíků v kokpitu, čili podle VORů a NDBček a DMEček. Piloti, kteří se budou chtít pomotat v TMA Praha nebo v jeho okolí musí očekávat zvlášť klikatou trať pro přiblížení do Prahy-Ruzyně, která nebude dopředu nikde publikována a budete ji muset zvládat vlastní navigací. Součástí cvičení múže být i odlet po NON-RNAV trati s pečlivou kontrolou jejího dodržení z pohledu ATC a následného vyhodnocení ( t.j. typ. RAK9F, VOZ9F, HOLAN9F ). Protože jde o cvičení, očekávajte i překvapení při kterém Vaše odletová trať nebude v žádném vztahu k Vaší destinaci smile

Zájemci o ! účast mohou do FPL dát jako poznámku ( rmk/ NON-RNAV Training ), ostatní budou odbaveni "reálně". Cvičné tratě budou vedeny tak, aby se účastníci neposráželi s provozem hned po startu a nenapadali do polí pod TMA. tratě pro cvičení mohou být naplánovány odkudkoliv do LKPR nebo z LKPR kamkoliv.


Na LKPR se začíná v 19:00 Local, ve Frankfurtu o hodinu později, letí se zakaždého počasí

ATC:
LKPR - LKPR_Approach + LKAA_CTR
EDDF - Mnoho
EDDM - Mnoho

PavelS
VACC-CZ, Event. Coord.
img_forumn/r60645_1.jpg (468x307)
   Seznam příspěvků  
Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ