FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 23. 9. 2025, svátek má Berta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Add Letectvi+partnerka, trocha filozofie, zpoved a hoooodne dlouhe :-) Jeden příspěvek | Celý strom
Add Letectvi+partnerka, trocha filozofie, zpoved a hoooodne dlouhe :-)   8. 9. 2005 / 00:54
tonde   
Vazeni panove, (a damo, abych nezapomnel na Ircu), dokonce si dovolim rici "pratele" - pochopite na konci, doctete -li
dovolte nekolik nocnich filozofickych uvah, ale uvodem blahopreji Kachnovi - ci Kachne - jak je to spravne? - k nejdelsimu stromu ve foru a - jak jsem nekolikrat uvadel, pilne jsem procital temer cele forum a nenasel jsem delsi strom, Jirku asi porazi az to uvidi - ke kterym mne vede - tedy k tem filozofickym debatam - hlavne prispevek Skyflyho, kdy mne az zamrazilo v zadech - ne z tebe, Skyfly, vysvetleni nasleduje. Vratim se par vetami k prvotni otazce - letectvi a partnerky - ktera se v nasledne sprsce humoru nekde vytratila.
Jak je mym zvykem, vratim se do vzdaleneho casoveho obdobi, kdy jsem pusobil jako "pilot stihaciho bojoveho letounu - CVO (neboli cislo vojenske odbornosti) 402" - abych citoval uplne presne sve byvale povolani - a uvedu par vet ze stylu zivota manzelky stihaciho pilota.
Tedy, nebylo to pro ne lehke. Jednak punc lampasacke panicky (pripominam, ze mluvim o obdobi pred revoluci a kratce po revoluci), druhak obecne povedomi, ze pilot vydelava mraky penez a nevrazivost vuci darmozracum v uniformach obecne. V roce 1989, kdy jsem ukoncil skolu a nastoupil k bojovemu utvaru PVO - protivzdusne obrany statu - tehdy jeste socialistickeho - cinil muj prijem s pridavkem na jedno dite, jako porucika a pilota bez tridy, neco pod 5.000 Kcs cisteho. Plat to byl na tu dobu relativne slusny, ale A ma i B a rozhodne to nebylo 20.000 jak si me okoli myslelo. Nikdo, kdo to nezazil, si nedokaze predstavit psychiku manzelky (to je to B), kdyz ji manzel ve ctyri hodiny rano odchazi do prace na letani - letalo se zhruba 2 - 3 x tydne, nekdy i soboty, sem tam nocni letani - a cekala, jestli se ji vrati zdravy domu. Ono totiz i za sociku byla sem tam nejaka vojenska kraksna, jen se tom nemluvilo, protoze to byla sovetska technika a ta nemohla zklamat a vojenske tajemstvi a od roku 1985 do dnesniho dne jsem pochoval mnoho kamaradu, nebudu uvadet presne cislo, ale je to o hodne vic, nez 20 a nekterym jsem stal i ve slavnostni uniforme cestnou straz u rakve, pred ocima cele jeho rodiny. Od tech dob, kdyz je v americkych filmech scena, kdy pochovavaji vojaka ci policistu a jeho velitel bali z rakve statni vlajku a predava ji manzelce, odchazim od televize a konkretne tato scena v Top Gunu mne vzdy spolehlive rozbreci. Dodnes nezapomenu na vyraz Darinky, manzelky meho ucitele letani na L-39, kdyz ji tu vlajku predaval velitel pluku v roce 1989 po kraksne L-39 u zelezaren v Kosicich a tri chlapi ji drzeli, aby neskocila za Zdenkem do hrobu. Zvlast, kdyz tyden pred tim sedel Zdenek u nas v Kosicich v obyvaku - bydleli jsem jeste u svokrovcu a zenil jsem se z lasky, nemusel jsem, syn se narodil bez deviti dnu rok po svatbe - a ja prijel z C. Budejovic do Presova na preskoleni materialni casti na MiG-23MF - i svokra se s nim bavila, dva dny pred tim ja na navsteve u nej i s manzelkou a v ten den jsem prisel domu a rikam svokre: "maminko, pamatujes si toho meho ucitele, co tu sedel pred tydnem? Pred tremi hodinami se zabil....." A nesundal jsem si slunecni bryle, aby nevidela, ze placu.
Ale abych se vratil k manzelkam: manzelky pilotu byly zeny, ktere byly velmi citlive na zvuk eroplanu, protoze letiste bylo vetsinou nedaleko mesta a kazda letova akce se ozyvala az k sidlisti. Nedokazete si predstavit, co to udelo se zenami, kdyz buraceni motoru najednou stichlo v case, kdy se jeste melo letat. Zeny totiz za ta leta vedely, kdy letani zacina a kdy konci a ze kdyz se neco stane, okamzite vsechna letadla pristanou a letani se prerusi a je strasne ticho. Kdyz se tehdy katapultoval kolega z letky (muj prispevek foto 2x havarovany MiG), ja byl akorat po chorobe doma, stal jsem na chodbe s manzelkou, u dveri manzelka druheho pilota a prisel domu soused technik (lampasacky barak samozrejme) o nekolik hodin driv. Rikam mu "jak to ze jsi doma?" on na to: " Ty to nevis? Spadla vam masina....MFka...." V Marcele - manzelce kolegy - by se krve nedorezal, protoze vedela, ze on lita MF (v letove dny letaly spolecne obe letky ML i MF a ten technik byl od ML) a okamzite vypalila: "kdo tam byl?" Po odpovedi, ze Henrich se ji okamzite ulevilo, ale tech par setin sekundy, kdy si v duchu rikala "proboha, jen at nerekne Lubos!!!!!!" pro ni muselo byt strasnych. Dluzno podotknout, ze Lubos, tedy jeji manzel, byl byvaly politruk ze Zatce a tudiz toho o letani a pohrbech vedela dost.
A nejstrasnejsi pro manzelky bylo, kdyz motory ztichly, tak jen trnuly, aby se za par desitek minut neozval zvonek u dveri a aby kukatkem nevidely tri chlapy ve slavnostni uniforme - to vetsinou velitel pluku, letky a politruk prisli oznamit, ze jeji manzel je po smrti. Tak mi to s odstupem casu vypravela Darinka (vid vyse), ktera navic letala plachtarinu a tudiz ji pri vysvetlovani priciny Zdnekovy havarie nemohli jen tak neco nabulikat. Nebo jiny pripady, motory opet ztichly, prisel jsem domu a rekl manzelce: "pamatujes toho a toho? Pred par hodinami se zabil v...." V lepsim pripade se katapultoval, rozbil letadlo, nebo tak neco. Event. "vesela historka z nataceni", kdyz se pri seskoku padakem kamaradovi neotevrel hlavni padak, on otevrel zalozak, v casovem stresu mu probehlo hlavou, ze se neotevrel a ze uz nema za co tahat, maximalne tak za ko...t, pac uz ho stejne nebude potrebovat" ji take moc nepobavila, protoze ji urcite blesklo hlavou a co kdyz se priste neotevre mne? Jirkovi se, samozrejme, zalozak otevrel a strasne jsem se opili i s padackarema. Navic to letectvo tak nejak drzelo spolu, chodilo se na letecke plesy a jine akce, kazdy znal kazdeho, kazda kazdou, takze jakakoli tragedie se dotkla mnoha lidi. Sedel jsem jednou s kamaradem - opet po pohrbu - a rikal jsem, je to hruza, dalsi znamy po smrti a on povida, ze tech znamych bude cim dal tim vic, protoze cim dyl clovek u toho letectva byl, tim vic lidi znal. Po pohrbu Eiffyho z Bilych Albatrosu jeden kolega rekl - proc zrovna Eiffy? a druhy odpovedel, to mas jedno, to je jako kdyz hodis kostkou, proste byl to jeden z nich....
A az v tomto okamziku mi doslo, ze mozna byly i situce, kdy v roli Marcely byla moje manzelka a rikala si "jen at nerekne Tono!!!"....
Nasledujici historku jsem uz psal Kumovi do mailu: kamarad, Slava, to delal tak, ze kdyz jsme prijeli do Jeseniku na tzv. "preventivni rehabilitaci letajiciho personalu" na tyden jednou za rok, clovek poznal nove kamarady piloty a videl se se starymi, zapadli jsem do prvni putyky, Slava objednal flasku sampusu, nalil do kazde sklenice i u prazdne zidle a drzela se "minuta ticha za kamarady, kteri se nemohli dostavit". No a za par let se takto pilo i na Slavka, zabil se na sparce MiGu-23 s dalsim kolegou. A kazdy takovyto pilot byl manzel a otec a kazda manzelka zazivala ty okamziky, o kterych jsem psal a kazda manzelka se o toho sveho bala.
Proc tak dlouhy filozoficky uvod: protoze kdyz jsem si cetl odpoved skyflyho, tak mne fakt prebehl mraz po zadech - ne z tebe Skyfly - obrovsky riiiiiispect, ze ses nebal to napsat, Swordfish to samo, ze ses pridal - ale ze mne - vysvetleni dale, kdo dosel az sem, at vydrzi . Vezmu-li to, co nam ty nase zeny vsechno trpi a my se jeste vyhlasime za pany tvorstva a jak ty nase zeny trnou, co s nami je a my se bavkame v letadlech - i v ULL a podobnych jsou bohuzel kraksny, ale "normalni" manzelky nejsou v tom "kontaktu se smrti" tak blizko - a pak se divime, ze manzelka je nervozni, kdyz prijdeme vecer z prace a prvni cesta je k pocitaci, skontrolovat postu, prolistovat forum, dat si kratky let, mezitim usecne odpovidat na otazky manzelky a deti, event. vyhnat syna od pocitace, abych se mohl podivat a zaletat si ja, cekat teplou veceri a vecer se divit, ze manzelka nechce "nocni radovanky" protoze je unavena.... A litani a veci kolo toho, to je posednutost, ktere se obetuje vse, od maxima casu a v extremu az to nejdrazsi a to ma proste s takovym chlapem kazda zena tezky, zvlast, kdyz ten chlap je presvedceny o svy pravde.....
A ted snad konecne k meritu veci: Skyfly, az se uvidime, mas u mne flasku, protoze v tom mem celem poslednim a pro mne velmi tezkem obdobi byla tva odpoved posledni impuls, ktery jsem potreboval na to, abych spustil svuj "ozdravny proces" - resp. abych se utvrdil, ze po letech placani se od mantinelu k mantinelu jsem se asi konecne vydal spravnou cestou. Ono, totiz, panove (a damo), ja pred dvema roky opustil svoji manzelku se dvema nasimi detmi (ted uz vam nekterym dochazi, proc i kdyz jsem z Kosic, jsem stale v Presove, mel jsem tu podnajem kousek od firmy), po tom, co jsem tu nastinil, co se mnou prozivala a prozila, co mi trpela vsechny moje nalady a debiliny me tezke povahy a stala jako jedina pri mne v kazdem mem pruseru a tezke situaci, jsem se na ni prachsproste vysral. Omluvte vyraz, ale neni jine slovo, ktere by to presne vystihovalo. Proste jsem se choval jak idiot a videl jsem jen a jen sebe - to by zadna jina nevydrzela. A kdyz mi to pozvolna zacalo dochazet a strasne jsem bojoval sam se sebou, co vlastne chci a chtel jsem se tak nejak vratit zpatky k rodine, manzelka mne neuveritelne elegantne a s nekutecnou gracii vyrazila..... Starsi a zkusenejsi uz pochopili, ze v tom urcitou ulohu sehrala i jina zena....
Tak dlouho jsem nebyl schopen rict vlastni manzelce, ze ji mam rad, ze si ji vazim a ze jsem rad, ze ji mam a ze mame spolu perfektni deti a nerekl jsem to ani svym detem. Jedine, co jsem dokazal v tu sobotu pred tydnem, kdyz mne definitivne vyrazila z bytu, ji rict, ze uz pred dlouhym casem jsem rekl svemu spolecnikovi, ze mi doslo, ze jsem opustil nejlepsi manzelku, jakou jsem mohl mit. Jenomze uz bylo pozde. Pripada mi to jako ta fotka z katapultaze, kdyz byste chteli ten MiG jeste zprovoznit, to proste nejde.
A jeste jednu vec musim vysvetlit, proc to vlastne takhle verejne pisu. Pred nejakym casem jsem byl v tezkych depresich (ten nekterymi Vami obdivovany nadzvukovy pilot, pred kterym smekate pomyslny klobouk - jinak mi to udelalo velmi dobre, kdyz mi to nekdo napsal a dekuji za to, i kdyz je to uz jen minulost) a dokonce jsem vazne uvazoval nad tim, ze "odletim definitivne pryc", nechci otevrene psat, co se mi honilo hlavou, ale asi tuto metaforu pochopite, a nahodou jsem nejak zas narazil na toto forum, na kterem jsem se zaregistroval pred rokem a trictvrte a zjistil jsem, ze je tu naprosto perfektni parta lidi, nikoho z Vas jsem v zivote nevidel a mozna i nikdy neuvidim, ale mam pocit, ze s nekterymi z Vas se znam sto let a najednou jsem byl opet vtazen do toho bajecneho sveta letani a bajecnych lidi okolo nej a da se rict, ze jsem pred casem prave diky tomuto foru a VSEM z Vas, kteri tu jsou, zas nasel smysl sveho zivota a misto toho, abych dal sedel v depkach, jsem si vytycil naprosto jasny cil, co chci dal a verte nebo ne, uz par dnu se tim ridim a funguje to. Pracuji sice 16 - 18 hodin denne, ale vim uz, ze to ma smysl a hlavne uz ted vidim prvni vysledky. Nedokazete si predstavit, jakou silu do zivota mi vlilo, kdyz jsem prisel s tim"napadem na letani" a prisly same kladne odpovedi a bylo jich mraky i do mailu, vcetne bomba napadu.. Kdyby vysla jen tretina toho, co mam predstavu, tak to bude super akce, s majoritnim akcionarem vse projednano, velmi ochotne vysel vtrict, ani jsem tolik necekal, az prijde cas, vsechno se dozvite. Nebo ta vzpruha, kdyz jsem polozil na forum dotaz a prisly odpovedi a lidi mi chteli pomoct v reseni meho problemu, nebo jsem ja odpovedel na nejaky dotaz a muj nazor byl akceptovan, nebo vyvolal dalsi diskuzi a to vse v obdobi, kdy jsem nenavidel cely svet a mel pocit, ze vsichni lidi v civilu jsou svine a lzou a kradou. Proc pisu v civilu: protoze muj tata byl taky vojak a vyrustal jsem ve vojenskem prostredi a hlavne, od vojenskeho letectva jsem byl zvykly na to, ze co se reklo, to plati. Urcite by to potvdil i Dandee, jestli sem jeste nekdy prijde - pri jeho poslednim prispevku to trosku vyvolalo vasne, i kdyz ja osobne si myslim, ze jeho dlouhy nadpis byl naprosto vystizny a ze predem zabranoval minimalne jednomu dalsimu dotazu a nasledne odpovedi a Dandee je taky byvaly nadzvukovy pilot, naposledy letal se Su-22M4, tedy zadne becko. No ale k tomu, ze u voj. letectva plati co se rekne - dalsi moje oblibena historka ze zivota: v roce 1989 jsem jako prvni pilot z naseho pluku sel na prvni solo na MiG-21F v Prerove (jeste mam odlozeny hodinky od nacelnika skoly pro prvniho solistu z rocniku na typu ))) a na care predbezneho startu, tedy tesne pred drahou pri posledni kontrole technikem pred vjezdem na drahu a naslednym vzletem si technik po prohlidce zapojil interkom a rika mi: "hele vystup, nezda se mi pridak, chcije ti z neho volej, ja se na to mrknu" tak jsem zahlasil ridicimu, vratil na stojanku, vypnul, vystoupil a nechal technika delat svoji praci. Jinak, kdybych pred pristanim na MiG-21 nevysunul pridak ani nouzove, jedine reseni je katapultaz a to je jedna k jedne, bud to vyjde nebo ne, bez pridaku se sedat nesmi. A po 20ti minutach prisel technik a rika mi: "je to dobry, muzes letet." Tak jsem sednul, odletel, pred pristanim vysul bez problemu vsechna tri kolecka a perfektne pristal. A jsem se nezabyval tim, jestli je ta predni podvozkova noha ok, nebo ne, protoze mi technik rekl, ze je ok. A po dalsich par letech jsem odesel do civilu, zacal podnikat a najednou jsem zjistil, ze v civilu neni vsechno tak, jak se rekne (i tata udelal vzdy to, co rekl a pokud ja ne, bylo zle), ze kdyz nekdo rekne bila, mysli cerna a ze kdyz nekdo rekne, ze tu fakturu zaplatil, tak ji nezaplatil. A samozrejme jsem zkrachoval, na krku milionovy dluhy a zdarne jsem to doresil po temer deseti letech pred asi dvema lety. A pri tom vsem moje manzelka stale stala pri mne, ani jednou mi nerekla, nemame za co jist, ja se s tebou rozvedu, nejsi schopen uzivit rodinu......
A abych to tedy uzavrel, jak j
sem psal, narazil jsem opet na toto forum a zjistil, ze ne vsichni lidi v civilu jsou svine, lzou a kradou (protoze mam, samozrejme, opet problemy ve firme, ale uz se to pohlo za par dnu spravnym smerem ))) ) a ze mi osud poslal do cesty jednu uzasnou partu lidi vsech moznych vekovych skupin na velmi vysoke urovni a skutecne jste mi vratili chut do zivota, za coz Vam vsem z celeho srdce dekuji. Nechci nikoho specialne jmenovat, abych na nekoho nezapomnel.
A partnerky to s nami maji skutecne tezky.
Pokud to nekoho zaujalo, je to dobre, pokud ne, at to pusti z hlavy - "OT" ......
Tonde
Doslov: co jsem tim vlastne chtel rict............hm, ze jsem dokazal ridit Miga nadzvukovou rychlosti, ale nedokazal jsem si uridit vlastni zivot s partnerkou i kdyz ona se velmi snazila - to abych ucinil zadost i odpovedi na puvodni Kachnovu otazku, ktera znela - jak je to u vas? Takze u mne je to tak. A ze jsem dokazal vyresit sve tri velmi pruserove situace v letadle, ale nedokazal jsem do nedavne doby prijit na reseni sve soukrome pruserove situace. Az ted, i diky Vam a tomuto foru.
A pointa? Tu at si najde kazdy sam, anebo - "OT"
A jeste prosba na zaver a uz fakt koncim: neni asi vhodne tento prispevek rozebirat na foru, ma-li nekdo potrebu mne po precteni kontaktovat, mail, ICQ a vsechny udaje o mne jsou v sekci lide, ale to vite. ))))
Diky moc a dobrou noc.
A uz fakt posledni: ted jsem si to po sobe precetl a Skyfly, i mne se strasne ulevilo, ze jsem to ze sebe dostal - to byla zase moje zpoved.
 1x  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ