No, než jsem před 2 roky odešel od ČSA, pamatuju si asi tento postup.
Posádka si spočítá palivo na daný let. Buď ještě z APC (pokud je to jejich první linka ten den), nebo z průletovky (pokud jsou průletoví na další trasu) zavolá požadavek na palivo na STD (Staniční dispečink), který předá požadavek na plnění plničům (po telefonu). Plniči už si přistaví cisternu a plnění provedou sami. STD taky tuto informaci zaznamená do odbavovacího systému ČSA, odkud si pak bere údaje stowing, který si na základě paliva spočítá rozložení váhy v letadle a vydá tzv. nakladačku (nakládací instrukce, podle které se pak donaloží zbytek kufrů a carga do letadla)
Dnes už ale existuje systém, tuším, že se jmenuje Portos, kam už by měli posádky zadávat přímo požadavek na palivo a ten systém mají snad všechny provozní složky letiště, čili odpadne telefonování mezi STD a plniči, protože plniči si požadavek vytáhnou přímo ze systému.
Jak to probíhá ale s placením netušim.. |
|