Je rozdíl v tankování na domovském letišti a na letištích ostatních. V Praze palivo objednávala naše operačka,která po obdržení množství paliva zavolala na firmu se kterou je uzavřená smlouva (Shell, Esso), kde jim sdělí množství,číslo linky a kde letadlo stojí. Zároveň se to volá i mechanikům u letadla,kteří za plnění zodpovídají. Platba v Praze a na letištích kam se pravidelně létá je přes fakturu. Na letištích kam se letí třeba 2x do roka se platí tzv.Carnetem nebo cpt. má kreditku a nebo se vezou peníze v hotovosti.
Na cizích letištích předává požadavek na plnění cpt. ramp agentovi, který už plniče zavolá,pokud nepřijedou automaticky sami. Tam si za naplnění zodpovídá sám cpt. pokud je na palubě jako tech. doprovod mechanik,tak samozřejmě mechanik.
To je asi tak ve stručnosti vše. |
|