I přes uvedený příspěvek jsem začal experimentovat.
Přišel jsem na to, že samostatný helipad nemá pro AI parametry RWY a AI pouze s ním neumí pracovat. Stačí však pod něj vložit RWY o rozměru 112x122 ft, což je rozměr mnou použitého helipadu a už se chytá.
Druhým oříškem je letová dynamika vrtulníku. při použití vrtulníkové se model pro AI vůbec nenačte. je tedy nutné pracovat s dynamikou normálního letadla. Aby se to podobalo letu vrtulníku, tak sem dost drsě zvýšil koeficient vztlaku, srazil dolů pádové rychlosti, navýšil odpor trupu a indukovaný odpor a silně to přemotoroval. Pak jsem ještě zvýšil stabilitu podél osy imahinárního křídla a kolem podélné osy, čímž se vrtulník přestal tak naklánět, takže za letu nepřipomíná kroužící letadlo, ale jeho let se spíš podobá letu vrtulníku. při startu však stejně potřebuje určitou dráhu na rozjezd, aby i ztak přemrštěný vztlak vůbec mohl vzniknout.
problém tedy teď zůstává, jak nastavit vztlak, odpory a pádové rychlosti, aby model odstartoval na co nejkratší vzdálenosti a zároveň dokázal i přistát na obdobné dráze.
V současnosti mi vzlétne na cca 500ft a přistane na cca 300ft dráhy. Zda se mi toto podaří ještě zkrátit nevím??? |
|