FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 8. 2025, svátek má Bartoloměj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
1. Teplota vzduch, 2. zimní pneu Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: 1. Teplota vzduch, 2. zimní pneu   26. 1. 2006 / 21:44
gradient   
MEZINÁRODNÍ STANDARDNÍ ATMOSFÉRA





Atmosféra – vzdušný obal Země, je prostředím, ve kterém se letadla pohybují. Proto je důležité znát její fyzikální vlastnosti. Podrobnější rozbor atmosféry si uvedeme v meteorologii. Z důvodů potřeby při dalším výkladu aerodynamiky, si zde povšimneme
jen některých základních charakteristik vzduchu a to průběhu teploty, tlaku a hustoty ovzduší,
( hmotnost na jednotku objemu ) v nejnižších vrstvách atmosféry.


Charakteristiky vzduchu nejsou stejné na celé zemi a mění se též v průběhu dne a ročních
období. Aby bylo možno srovnávat výkony letadel naměřené na různých místech zeměkoule a v různé roční období, nebo denní době, byla zavedena mezinárodní standardní atmosféra MSA. Za účelem srovnání se výkony naměřené za různých podmínek přepočítávají na podmínky MSA. Průběhy teploty t (°C ), tlaku p ( kPa ), mimo hustoty vzduchu  ( kg . m³ ) s výškou jak je udává MSA jsou znázorněny na obrázku 0.
Tvary průběhu charakterizované všeobecným poklesem základních veličin s výškou do 11 km dalším poklesem tlaku a hustoty a neproměnlivosti teploty ve větších výškách jsou typické pro spodní vrstvy atmosféry.
Pro praktické využití je MSA zpracována do tabulek.


citace z mé učebnice pro piloty MZK a ZK ...obrázek jsem nepřipojil ať to tu nezahltím

S pozdravem Gradient
   Seznam příspěvků  
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ