Ruzyně bohužel zatím nepatří mezi letiště, kde by byl nějak sofistikovaněji vyřešen systém odletových ve smyslu zjednodušení plánování. Jakýsi náznak existuje ve směru nejpoužívanějších odletů (tzn. přes DONAD, MEDOV, HOLAN a HDO vede SID ze všech drah), ale ve směru na východ je to pořád otázka kompromisů kvůli stále existující možnosti použití non-RNAV odletů. Podobné doladění už proběhlo nedávno v Brně, kdy pro všechny (dvě dráhy existují SIDy vedoucí přes stejné body (HLV, ODNEM, MIKOV, BODAL), snad se toho časem dočká i Praha. Jsou i mnohem větši letiště než Ruzyně, které podobný systém respektují a je tam radost lítat. Tolik k současnému stavu věcí.
Co se mi úplně nelíbilo byl zmiňovaný přístup řídícího, který ti vnutil RNAV odletovku - protože plánování probíhá po tratích a ne jen fix to fix, může se stát, že změna prvního traťového bodu úplně změní dost velkou část následující tratě z důvodu různých CDR, RAD a CRAM omezení. Čili sis to neměl nechat vymluvit Druhá věc je, že bys měl volit RNAV odletovku sám, když máš capable éro, ale předpis na to myslím není 
K Tvým dotazům:
1.) No pokud chceš lítat přes VOZ, resp. převážně východním směrem, tak odpověd zní bohužel ANO 
2.) Na umření jsou ty druhé (snad brzo)
3.) To rozhodně ne, co je aktuální, platí vždy všechno. |
|