FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 11. 9. 2025, svátek má Denisa Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- ( Jeden příspěvek | Celý strom
Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 09:48
Gustav ( BHA576 )   
Prosím o vysvětlení sid a star.Už v tom mám po včerejšku zase hokej.V letovém plánu mám univerzální VOZ jako první bod ( pak TABEM atd.).Jenže včera jsem startoval z dráhy 06 a vznikla porada s řídícím o RNAV a néRNAV a ,že lepší bude první bod TABEM a TAB1E odletová.Dobrá pro jumbíka je to jedno on umí zaletět prakticky všechny odletové.Jenže teď mám hokej v mapách,protože pro dráhu 24 žádná odletová na TABEM není - pouze na Vožici.
1.Znamená to tedy,že když je aktivní rwy 24 ,tak honem přepsat plán letu a když rwy 06 tak také?
2.Které procedury "jsou na umření" ty RNAV a nebo ty druhé?
3.Mám tedy ty mapy s těma procedurama " na umření " zrušit?
   Seznam příspěvků  

Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 10:24
Rychlokvaška
Ruzyně bohužel zatím nepatří mezi letiště, kde by byl nějak sofistikovaněji vyřešen systém odletových ve smyslu zjednodušení plánování. Jakýsi náznak existuje ve směru nejpoužívanějších odletů (tzn. přes DONAD, MEDOV, HOLAN a HDO vede SID ze všech drah), ale ve směru na východ je to pořád otázka kompromisů kvůli stále existující možnosti použití non-RNAV odletů. Podobné doladění už proběhlo nedávno v Brně, kdy pro všechny (dvě dráhy existují SIDy vedoucí přes stejné body (HLV, ODNEM, MIKOV, BODAL), snad se toho časem dočká i Praha. Jsou i mnohem větši letiště než Ruzyně, které podobný systém respektují a je tam radost lítat. Tolik k současnému stavu věcí.

Co se mi úplně nelíbilo byl zmiňovaný přístup řídícího, který ti vnutil RNAV odletovku - protože plánování probíhá po tratích a ne jen fix to fix, může se stát, že změna prvního traťového bodu úplně změní dost velkou část následující tratě z důvodu různých CDR, RAD a CRAM omezení. Čili sis to neměl nechat vymluvit Druhá věc je, že bys měl volit RNAV odletovku sám, když máš capable éro, ale předpis na to myslím není

K Tvým dotazům:
1.) No pokud chceš lítat přes VOZ, resp. převážně východním směrem, tak odpověd zní bohužel ANO
2.) Na umření jsou ty druhé (snad brzo)
3.) To rozhodně ne, co je aktuální, platí vždy všechno.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 10:49
Gustav ( BHA576 )   
Děkuji Davide za odpovědi.
Jenom ta diskuze s řídícím byla vlastně porada - co je lepší.Musím se Stáni zastat,on mě nenutil.Pouze mne informoval o situaci,že může nastat teoretická možnost,že bychom se mohli střetnout někde u Vožice s letadlem,které jde na přistání a tudíž je lepší letět tu RNAV proceduru,která se Vožici vyhne a nad Vlašimí už budu mít náležitou výšku.Nějak v tom smyslu mu to bylo vysvětlováno a on to prostě předal dál.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 14:51
Marky Parky   
1) To není úplně pravda - klidně můžeš nechat plán jak je (nikdo v době plánování neví dráhu v užívání až poletí). Pokud ale řekněme plánuješ VOZ W32 BNO a někam dál, a pak zjistíš že je v užívání 06, tak už nepodáváš změnu plánku, prostě dostaněš odletovku na BODAL, kde se připojíš na trať svého letového plánu. Totéž platí o TABEMu. Samozřejmě ale jsou místa, kde se tohle použít nedá - napřiklad pokud plánuješ VOZ UL993 ODNEM, tak máš problém, že ani TABEM ani BODAL na té trati neleží a tedy "nevíš" kam po nich pokračovat. Pokud tahle situace nastane (obecně pokud dostaneš povolení které tě svede z trati a po jeho ukončení nevíś jak pokračovat), tak považuješ ten bod za clearance limit a musíš obdržet nějaké další konkrétní ATC povolení, abys za něj mohl pokračovat. I v tomhle je ale trošku zmatek , zrovna nedávno jsme řešili co se stane když letadlo dostane po ukončení radarového vektorování od APP povolení na výstupní bod z TMA a neví co dělat na úseku mezi tímhle bodem a první/některém bodem letového plánu. Odpověd od instruktorů zněla "pilot se zeptá"
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 14:54
Latom   
Nezeptá, chytrej pilot si vyžádá nebo chytřejší řídící mu to dá rovnou.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 18:15
Marky Parky   
enže ten chytřejší řídící to nemusí vědět - vezměme si hypoteticky letadlo odlétající přes OKX - RUTAN ven z republiky. APP ho vezme na vektory kvůli odletu, skončí vektorování a řekne "resume own navigation direct VENOX" a přeladí ho na ACC. Co to pro pilota znamená? Vrátit se na SID a pokračovat po něm? Nebo je VENOX clearance limit a má si požádat od ACC další routing? A ACC nemá ani páru o tom že na APP nějak měnili povolení tomu letadlu a ani mít nemůže, protože v koordinační dohodě je zmíněno předání na výstupním bodu nako dostatečný důvod k tiché (tj žádné) koordinaci.
   Seznam příspěvků  

Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 15:13
Rychlokvaška
Bral jsem to z pohledu plánování, čili skoro ani ne pilota, ale plánovačů a nemyslel jsem změnu plánu ve smyslu podání, ale změnu v FMSce... A tak raději používám univerzální body, protože pořád se mi v tom rejpat za letu nechce a taky pro to informační vakuum v těchto nejasných postupech Snad se to výhledově zoptimalizuje...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 15:59
Balooo   
"na umření jsou ty druhé [nonrnav] (snad brzo)"

Ale FUJ! Není nic krásnějšího, než sidy a stáry přes vory a endýbýčka, laděný na rozparáděný stopadesátčtyřce s dýemíčkem v kilometrech... Takhle bych tu efesku mohl zapnout, naloudovat letový plán a pustit si to jako film.

Vemte si SCS Tu-134 a navigujte chvíli podle pana Dopplera s VOR/DME/NDB/RSBN korekcí. To je zábava - počítání poloměru každé otáčky na rychlost a výšku a korekce výchylek.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 16:16
Gustav ( BHA576 )   
Jirko,jak se říká " proti gustu žádný dišputát " , ale pokrok se zastavit nedá a tak za chvíli i reálném životě nenarazíš na mašinu,která nemá FMC.Vždyť i pilot je jenom člověk (myslím tím dopravní pilot),který to má jako své zaměstnání a jistě každý z nich přivítá,když mu něco usnadní každodení práci.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 18:04
Balooo   
To je pravda, ale v "reálu" taky občas vytáhnu kolo, namastím klouby alpou a jedu se projet. Mohl bych autem, ale na tom kole si hezky zacvičím a mám z toho pocit dobře vykonané práce

Být reálný airliner pilot, taky budu mít radši érobus s klacíkem na boku, za který zatáhnu při startu a občas ho promastím na finále. Většinu času bych se věnoval letuškám a kecání s nákladem. Možná někdy vznikne i history-IVAO/VATSIM, třeba Gold era (60-70s a PANAM 707, Caravelle), nebo třeba Heritage era 80s (727, 154, 62), apod. Tady už taky bylo něco podobného. Teď si ještě pohraju s PT-154, ale se stotřicetčtyřkou a Jak-40 už to je trochu ostřejší. Občas musím požádat řídícího, že direct BODAL teda opravdu krátce po startu nedám a že chci radio fix tak, jak je mám pěkně naplánované.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 21:32
Tragédie v JRD
no fuj .....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 21:34
Fabo™   
No komplet take IVAO by asi moc napojenych nemalo... no akcie sa organizuju aj dnes... viz celebka minuly rok.
   Seznam příspěvků  

Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 17:50
Rychlokvaška
Mňo jo, je to paráda a v jů VOR es ej si tak ještě dnes i dobře zalítáš, ale holt už to bude brzo history, to se nedá svítit. Ale jsou tu i jiné věci do budoucna, jako aktivní využití interplane komunikace pro otpimalizaci provozu, kdy možná přijdou na pořad dne i formační lety pro zvýšení kapacity prostoru a další vychytávky Však ono to zase bude časem těžší jak začnou přibývat letadla
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 21:30
Tragédie v JRD
a obcas clovek zaslechne i zminky o free flight systemu (nebo jak tomu nadavaj) ...
   Seznam příspěvků  

Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 12:01
mafra
Při RWY06 in use v realu na VOZ nemůžeš,protože koordinační směrnicí je určeno,že výstup z TMA je určena VLM potažmo TABEM a vstup přes VOZ. Alias při 24 VLM vstup a VOZ výstup.Na tom nikdo nic nezmění.Ted od 13.dubna jsou nové body v TMA a tím i nové trati.
Doufám,že až vyjde AIRAC pro PMDG tak i se změnou.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Mapy LKPR a zase nejsem moudřejší :- (   11. 4. 2006 / 13:47
Gustav ( BHA576 )   
Next AIRAC online will be 0605. Sorry for the extremly delay but i had some technical troubles and a lot of business work. Thank you!

Děkuji. Zatím s tím novým AIRAC to trochu drhne.Snad to dořeší
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ