1) To není úplně pravda - klidně můžeš nechat plán jak je (nikdo v době plánování neví dráhu v užívání až poletí). Pokud ale řekněme plánuješ VOZ W32 BNO a někam dál, a pak zjistíš že je v užívání 06, tak už nepodáváš změnu plánku, prostě dostaněš odletovku na BODAL, kde se připojíš na trať svého letového plánu. Totéž platí o TABEMu. Samozřejmě ale jsou místa, kde se tohle použít nedá - napřiklad pokud plánuješ VOZ UL993 ODNEM, tak máš problém, že ani TABEM ani BODAL na té trati neleží a tedy "nevíš" kam po nich pokračovat. Pokud tahle situace nastane (obecně pokud dostaneš povolení které tě svede z trati a po jeho ukončení nevíś jak pokračovat), tak považuješ ten bod za clearance limit a musíš obdržet nějaké další konkrétní ATC povolení, abys za něj mohl pokračovat. I v tomhle je ale trošku zmatek , zrovna nedávno jsme řešili co se stane když letadlo dostane po ukončení radarového vektorování od APP povolení na výstupní bod z TMA a neví co dělat na úseku mezi tímhle bodem a první/některém bodem letového plánu. Odpověd od instruktorů zněla "pilot se zeptá"  |
|