| | Nouzová zásoba paliva 30. 6. 2009 / 20:15 | |
| | Plánování paliva je trochu složitější věc, a bylo by to na zdlouhavý výklad ke všech speciálním případům, výjimkám apod. ale ve všeobecnosti se palivo plánuje následovně:
Palivo: Pojížděcí + traťové + záložní + dodatečné
S tím, že do záložního paliva se započítává:
- palivo pro nepředvídatelný okolnosti ( tzv. "contingency", je to většinou 5% z traťového paliva)
- palivo pro let na záložní letiště (ať už je to letiště jakýkoliv, může být i letiště vzletu apod.)
- konečná záloha (je to palivo pro vyčkávání ve výšce 1500ft nad letištěm po dobu 30 minut u jetů a po dobu 45minut u turbopropů)
- doplňkový palivo (o něm toho moc nevim, týká se spíš zvláštních typů letu... asi)
Dodatečné palivo je palivo, o kterém velitel letu rozhodne, že je nutné ho mít na palubě. Většinou bere v potaz provozní podmínky na trati, na cílovém či náhradních letištích, počasí apod. |
| |
|