V rámci náročné diskuze o budoucnosti českého FIRu jedna noticka z reálu (samozřejmě pokud možno aplikovaná i ve virtuálu), snad příliš v tom balastu nezapadne.
Jak už to tak bývá, vachrlatá a nejdnoznačná řešení mají trvanlivost "do prvního pr....u" . Mnohokrát tady na fóru padaly dotazy na téma "co má pilot dělat po VOZ když první bod letového plánu má BODAL/REPLO/TABEM/NELPA". Tak dneska ten samý problém zamotal hlavu jednomu letu v reálu, letěl kam neměl a ejhle - jednoznačné řešení je na světě.
Od zítřka, jako dočasné řešení, platí NOTAM, že všechny lety z LKPR přes body NELPA/TABEM/REPLO/BODAL si jako první bod musí plánovat VOZ.
Od listopadového AIRACu budou všechny odletové tratě předělány tak, aby končily na bodech NELPA/TABEM/REPLO/BODAL.
Pravděpodobně v dubnu příštího roku pak dojde k masivní rekonstrukci TMA a problém bude odstraněn úplně. |
|