To jsou rady úplně na prd pánové !!!
Denis píše, že jnakž takž vzlítne - ale neumí zatím vyvážit éro na stoupání a přejít do režimu vodorovného letu - což je trivium - a vy tady machrujete s AP - navíc blběn - a když se zeptá na něci, co nedovedete popsat, tak mu řeknete "na to nešahej". A když dá pámbu a Denise to neznechutí - a objeví se na síti, tak tady budem vřískat, že "ty mladý, co neuměj než nacvakat FPL do FMC...."
Moje rada je celkem vždycky stejná:
1. ani na simulátoru se nedá lítat, když nepochopíš aspoň absolutní základy aerodynamiky, principy letu, podstatu základních ovládacích prvků (kormidla, klapky, trim, ovládání motoru - plyn, otáčky vrtule, směs - případně plncí tlak, s tím dohromady základní režimy letu - vzlet - stoupání - let v horizontu - ustálená zatáčka - klesání - přistání - a alespoň základy navigace a základní budíky (co je výškoměr a jeho nastavení, kompas, gyro, vario...) Sorry, ale bez tohoto to jde špatně.
2. jak to zvládnout jsou dva způsoby - buď se prokousávat učebnicí pro piloty (lépe nějakou starší, svazarmovskou) a zkoušet na simulátoru s nějakým jednoduchým érem (cessna je ideální) co to kde a jak dělá - anebo si na to zjednat kámoše, který už to umí a postupně ti ukáže co a jak.
To druhé je výrazně rychlejší - ale pozor, je zde riziko, že jen "učitel" tě naučí všelijaké zlozvyky, pokud nebude dost pečlivý a kritický. Škola létání ve FS může posloužit pro ovládání simulátoru, ale základy letu jsou tam podány velmi stručně a teorie skoro žádná (navíc ti dva 1000-letí instruktoři, kteří se usmívají, jakoby měli tetanus, třeba mně jsou zcela odporní...)
3. teprve po zvládnutí této školičky má smysl pokročit k dalším lahůdkám - vícemotorové letadlo, radionavigace, programovaný let (FPL, FMC) atd. atd |
|