Myslím že o SSD pro systém nebyla řeč, byl myšlen SSD disk pro simulátor.
Tady asi taky není o čem, rychlost načítání je výrazně vyšší - to platí hlavně pro FSX a P3D, který testuje přítomnost nových souborů a vytváří si jejich index (při startu nebo zásahu do knihovny scenérek při běhu), taktéž při úvodním načítání si šáhne v podstatě na všechny soubory v indexech a seek time plotnového disku to pohřbí, když se to pořádně obleče.
U X-Plane to je to jinak. Ten si sáhne jen na soubory, které potřebuje k aktuálnímu zobrazení (max. několik čtverců okolo letadla) a na víc nešahá, načítání trvá dlouho nikoli kvůli čtení z disku, ale protože si všechny ty data scenérky přechroustává, jako poslední se pak načítají textury.
Při samotném letu, pokud ten disk slouží jen pro simulátor a není vykopávka, nebo není v horší kondici nemá SSD vliv na běh simulátoru a to jak FSX/P3D tak X-Plane. Jsou lidi kteří mají XPL custom scenery dokonce na externích discích nebo NASech. Velcí fanoušci ortha mají klidně celé kontinenty v ZL17 a 18 kolem letišť. Někteří experimentují se ZL19. Na tohle je třeba spousta diskového prostoru, bavíme se nejméně o 10-15 TB. S použitím 4TB SSD disků a nějakého menšího na systém už člověk může začít narážet s kapacitou řadiče (navíc u 2TB disků si člověk vybere i levnější varianty s lepším poměrem cena/kapacita a tady už u spousty desek dojdou SATA porty a i umístění do skříně může být problematické) |
|