FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Akrobat Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: OT: Akrobat - není jen na jedné šňůře   26. 4. 2006 / 09:18
MaPa   
Tak něco k řízení upoutaných modelů. Minimum jsou podle dnešních pravidel dvě ocelové lanka nebo struny. Dříve se používalo i jednolankové řízení, ale díky jeho vysokému zpoždění bylo vyhodnoceno federací jako nebezpečné a proto bylo zakázáno.
Jde o řízení využívající vahadla. Pohyb rukojeti se přenáší na pohyb výškovky, u akrobata současně i na "křidélka" zapojená vlastně jako oboustranné vztlakové klapky. Jde-li výškovka nahoru, klapky jdou dolů a naopak.
Model se v průměru pohybuje rychlostí 90km/h, tedy 25m/s a v hranatých obratech je předepsán rádius 1,5m +0,3m. Vodorovný let je ideální ve výšce 1,5m nad povrchem a vršky hranatých obratů jsou stanoveny dle sklonu drátů 45° což průměrně odpovídá asi 16m nad povrchem. Doba, ve které musí pilot reagovat, aby udělal přesný přechod ze svislého letu střemhlav do vodorovného ve výšce 1,5m ±0,3m je 0,02s. Pokud se zpozdí o dalších 0,05s, je eroplán na asfaltu.
S nabořeným eroplánem se už nikdo vesměs nespravuje, protože už nikdy nedosáhne potřebné aerodynamické čistoty a to by způsobilo, že se nebude chovat korektně v obratech, bude se blbě řídit a to je pro závody docela k prdu.

Něco obrázků se slovenským komentářem:
http://www.controlline.sk/teoria/rukovate.html
http://www.controlline.sk/teoria/riadenie.html
   Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ