Opět musím začít stejným způsobem - problém je někde jinde.
Bavíme se zde o Ivau. A všiml sis co se píše jakožto proklamace Ivaa? Píše se tam toto "Providing the Flight Simulation community a highly realistic aviation environment, is IVAO's prime objective."
A zde je ten problém. Ivao totiž samo sebe definuje sice jako hru, ale jako hru vycházející z reailty reálného leteckého provozu se vším všudy.
Na to navazuje ona tebou odmítaná kritika. Je totiž dost lidí, kteří nelétají podle pravidel, neumějí ovládat své stroje a ani neumějí správně navigovat a je jedno jaký systém k navigaci používají.
A co je horší, oni svou absenci znalostí nevidí jako problém, ale jako zcela nepodstatnou věc, protože přeci hlavně jde o to se bavit. To, že tato zábava probíha na síti s určitými pravidly, která jsou touto zábavou porušována, je zcela vedlejší.
Co ovšem není vedlejší, že tímto svým konáním kazí zábavu lidem, kteří pravidla akceptují a právě jejich dodržování a přibližování se reálu "jak to jen jde" je pro ně tou pravou zábavou, vycházející z principu, ze kterého vznikly sítě jako Ivao, Satco a Vatsim.
Když budu mluvit sám za sebe, tak se musím přiznat - na Ivau nemám nalétaná stovky hodin abych se mohl pasovat do role ostříleného veterána. Mám pouze asi kolem 120 hodin, ale tyto hodiny byly poctivě odlétány s maximálním důrazem na dodržování reálných postupů, předpisů atd. Každému letu předcházela cca. hodinová předletová příprava za použítí veškerých dostupných materiálů. Tomu všemu předcházela snaha o detailní znalost letadla se kterým poletím. Proč? Protože bych se velmi styděl za budování nové trasy metra na Ruzyň. Protože bych se studem propadl, kdybych musel oznámit řídícímu, že nejsem schopen navigovat podle jeho instrukcí, protože neovládám radiovýzbroj svého letadla.
Tohle jsem musel napsat, aby byl jasné, jaký je můj pohled na věc. A je to také ten zásadní důvod, proč jsem přestal létat na Ivau.
Před dvěma lety, když jsem začínal, bylo dobrým zvykem chyby pilota rozebrat. Ať již na frekvenci, nebo později na diskuzi. Pamatuji třeba i případ, kdy nebyl přítomen žádný řídící a na Točné se objevil párek VFR-ek, který zcela porušil pravidla letem nad Prahou, navíc za zcela nevyhovujících podmínek. Reakcí bylo objevení se vysokého představitele staffu na síti, který oba výtečníku ihned odkázal do patřičných mezí.
Podobná situace se dnes na Ivau opakuje a nikdo ze nad tím nepozastavuje. A to ani za plného obsazení řídícími. Vše je podřízenou zábavě. Ikdyž tato zábava jde proti základům, ze kterých vzešla.
A virtuální UCL? Na to mohu řící jediné - postav se do fronty. Tento nápad je starý více než rok a poslední dobou se stáva předmětem vášnivých diskuzí v anarchistických kruzích.
A když se tak člověk zamyslí nad dopady takového VUCL.....hmmmmm
Vždyť si stačí přečíst příspěvky zde na diskuzi. Je to velká legrace srážet letadla ve vzduchu, vyplňovat zcela špatně nebo vůbec letové plány, porušovat předpisy kde se dá. Vždyť je to jen hra a hra se nesmí kazit potrestáním za porušování pravidel, ikdyž je má hra jasně stanovena. To by nebylo fér a nebylo by to zábavné.
Nebo snad ano? |
|