Já myslím, že to zas tak OT není. O tom, že Tvrdík by nemohl řídit ani ČSAv není třeba pochybovat ani chvíli. A tom, že budoucnost ČSA je značně nejistá si také cvrlikají vrabci na střeše. Musí udělat zásadní strategické rozhodnutí a poněkud změnit směr. Současný stav je zjevně neudržitelný. Ale Lašák se ydá být člověkem,který bz to mohl dokázat. Ale mám veškeré informace jen z oficiálních zdrojů, třeba někdo tady víc "zevnitř".
Dovolil bych si nastínit několik scénařů a někdo zasvěcený je může zhodnotit.
1. Prodej silnému strategickému partnerovi, který investuje do ČSA a umožní nákup dálkových strojů a nějakou dobu bude dotovat zavedení nových dálkových tratí a neziskových krátkých a středních, investuje do získání zákazníků. Otázka je jaká je šance, protože hodnota ČSA se pohybuje velmi těsně kolem 0 a vláda určitě nebude chtít deklarovat,že slavně privatizovala ČSA za 1 Kč.
2. Přesun směrem k low-cost dopravě. Tohle by bylo asi těžké. Museli by hodně srazit náklady, což jim zatím moc nejde. Krom toho mám pocit, že velkou část příjmů mají od business zákazníku a otázka je, zda by takoví zákazníci nepřešli jinam. Nicmémě se zdá být jako fakt, že pří současných cenách ropy prostě malý český trh takhle velkou klasickou aerolinku neuživí.
3. Z ČSA se stane menší "klasická" aerolinka, která bude létat od nás na východ a "spojovací" lety na HUBy v okolních zemích. To by ovšem znamenalo určité omezení flotily. Tímhle směrem to zatím jde samo přirozeným vývojem.
|