Jenžeč hlavní náplní práce top managera je určit strategii a lidi, kteří ji naplní. Tvrdík nezvládnul ani jedno!! Takže právě to, že na tom mají nezanedbatelný vliv jeho podřízení je jeho zásadní zklamání ve funkci.
1) Souhlasím. Měl jsem na mysli ne VŠECHNY krátké a střední trati, ale právě ty jednotlivé prodělečné. Většinou ty, kde roste konkurence low-costů...
2) On i "vlajkový" dopravce může být nízkonákladový. Pokud si vzpomínám, tak se touto cestou vydal Aer Lingus. A naše vláda není tak silná, aby mohla držet nad vodou aerolinky, které prodělávájí miliardu ročně. A Swiss je v podstatě součást Lufthansy, takže kromě nátěru s helvétským křízem už mu toho moc nezbylo. Koneckonců i Air France a KLM se sloučily, aby byly konkurenceschopné.
3) No právě. Takže by ČSA fungovaly něco jako Lufthansa Regional, či spíše Air France Regional vzhledem k alianci od Prahy na východ. Koneckonců vývoj ČSA je dost zásadně dán její pozicí ve SkyTeamu.
Varianta 1 bude schůdná až za pár let.Až se povede konsolidovat ČSA a hosp. výsledek se dostane k 0. Hodnota podniku se počítá z mnoha faktorů, ale nejvýraznější slovo mají očekávané budoucí zisky. V podstatě by to znamenalo předat nyní ČSA skoro zadarmo, což žádná vláda neudělá.
|