Ahoj Milane,
matně si tak vzpomínám, jak jsem onehdá seděl tou dobou ještě v ČSA Tu-154ce nějakou dobu v kokpitu a debatoval s pány piloty. Zaujalo mně, jak je tam na palubce jedním z nejvýraznějších budíků AoA indikátor, což jsem do té doby považoval za důležité hlavně u vojenských mašin. Když jsem se na to ptal, tak piloti s hodně vážným výrazem vyprávěli, jaká je 154ka sviňa, když se tenhle budík motá u červené. A já si tak říkám s odstupem času, ono se při pohledu na konstrukci (křídla, ocasní plochy, poloha těžiště, ....) ani není čemu divit. Jestliže někdo letí nad hranicí max dostupu, navíc v prostředí CAT, dokážu si představit, že se dostane velmi snadno i pouhou nepozorností za kritický úhel náběhu. A nejsem sice odborník na Tu-154, ale podle mně když při tom spadne do ploché, tak už můžou tak akorát vysílat dasvidania....
Jen můj neodborný názor, nechci spekulovat o konkrétní nehodě, jen o zde vyřčeném. |
|