|  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rušič vztlaku u 737 26. 9. 2006 / 22:30 | |
|  | Aj aj aj. Tady se to ale hádá. Tak shrnu za Nimba. Na čistém profilu vzniká tzv. vztlak, způsobený rozdílnou rychlostí obtékání. Čím rychleji to fouká, tím je tam nižší tlak a obráceně. Rozdíl těchto dvou hodnot je právě onen vztlak, a je jedno kterým směrem působí. (když uděláš letadlem lopas, tak neřešíš vztlak a přítlak.
Oproti tomu spoilery maji především funkci výše zmíněnému obtékání zamezit a tím snížit popř. zrušit vztlak. U většiny dopravních letadel pak funkgují spoilery (vlastně jen část) i jako speedbreaky, neboť svou podstatou zvyšují i čelní odpor. U stíhacích i u některých dopravních (např. BAe-146) jsou speedbreaky někde na trupu, co by "plácačky" zvyšující pouze čelní odpor.
Kapíšto? |
| |
|