Praskání v uších je nejvíc cítit právě při klesání, vyvolává to i bolest, protože ona pověstná trubice má kuželový tvar, z toho plyne při stoupání se vyšší tlak co je v dutinách hlavy snáze dostává ven do prostoru kabiny, kde se postupně snižuje tlak. Opačně je to bohužel horší.
Při klesání se kabina letadla tlakuje na tlak na zemi a tak se tlačí do dutin hlavy, kde je nižší tlak, ale právě proti směru kužele oné trubice. Tzn. rovnou do nejužšího průměru. Pokud někdo má rýmu, tak je tento průtok vzduchu horší.
V podstatě je klesání stejný princip jako při potápění a stoupání je jako vynořování.
Jinak princip tlakování letadla je asi takový: Po uzavření dveří se letadlo natlakuje víc než je okolní tlak a během stoupání se postupně tlak snižuje až na kabinovou výšku a po dosednutí se tlak opět sníží než je okolní a postupně se zvýší. Je to z toho důvodu, aby se těsnění, které je na dveřích odlepilo. Tolik co mi vtloukli do hlavy ve škole. |
|