jj čest jejich památce.
Tomuto "manévru" se říká Podchvat, je to jediná vada, Mi-24, která, jako snad jediný bojový vrtulník trpí "samodestrukcí". Do podchvatu se mašina dostane hrubým přitažením kolektivu zároveň s cyklickým řízením např. při vybírání klesavého letu. Pak dojde k "zabetonování" řízení. Vrtulník stále zvětšuje svůj uhel, snižuje rychlost. Načež hlavní rotor začíná nasekávat nosník rotoru vyrovnávacího. Existuje jen jeden možný způsob, jak se z tohoto (slabší povahy prominou) průseru a to vyšlápnutím levého nožní pedálu do koncové polohy a čekat. Toto je nejčastější důsledek ztrát Mi-24 v našem letecvu (pokud se nemílím). K 1. podchvatu došlo při ukázce prvních dodaných Mi-24ek ještě k ČSLA před ÚVKSČ. Kdy se pilot dostal právě do tohoto ůmanévru. Naštěstí bez újmy na zdraví. Traduje se, že Sovětštígenerálové si pochvalovali, co že to jejich mašina dokáže.
Čerpal jsem z knihy od M Špačka o historii Prostějovského vrtulníkového pluku. |
|