Tak jsme si dnes odpoledne se Seržem udělali hezké odpoledne a vyrazili protáhnout naše B767 na linku LKPR-LHBP u příležitosti výročního eventu založení maďarské divize.
Pokryto tam mají slušně, ale kvalita se nedá nahradit kvantitou.
Od bratislavské oblasti jsme byli přelazeni na LHBP_APP, kde podle IVAE řídila nějaká C2 (tedy certifikovaný APP). Já letěl před Seržem asi 7 majlí, možná míň. Nějaký předání příletové trati, popř. transition se ani nezabýval a rovnou dct TPS. Budiž, říkal jsem si, že pak se teda napojim na publikovanou transition. Mezi tím mě klesal na FL130 nařídil mi zvýšit rychlost na 280IAS, že prý je jednu majli za mnou mašina. Ta mašina byl Serž a byl 5 hladin nade mnou... Zrychlil jsem teda na 280. Po dosažení FL130 jsem tuto držel asi 3 min. Serže mezi tím brzdil až na 240IAS ve FL180 tušim.
Jak jsem zjistil, byli jsme na frekvenci 4 přílety, leč podle stylu komunikace ATC to vypadalo, jako by měl plný TMA.
Po TPS mě začal vektorovat a klesat. A to tak šikovně, že jsem při klesání na 6000ft měl Traffic allert s jiným letadlem. Když jsem mu oznámil, že mám traffic alert, nějakou informací o provozu se ani neobtěžoval. Pominu fakt, že mi dal nalítnout ILS ze 3500ft, přitom v mapě je 2500 FAF. Nějaký dotaz by asi neškodil. Pro mě záhadným způsobem jsem se dostal do sekvence za ten přílet, se kterým mě málem srazil asi se 6-7 majlovým rozstupem. Což je v pořádku. Přeladil mě na TWR.
První instrukci, kterou jsem tam dostal, bylo reduce to final speed (podotýkám, že jsem měl 190IAS, byl na cca 8. majli a pozvolna brzdil). Zase, to je to, co tady vyčítám i našim ATC. Zbytečná připos*anost. Stačilo bohatě 160IAS to outter marker, dyť ten rozstup jsou skoro dvě minuty, za tu dobu z dráhy vyjede snad i Mrija, ne to, že bylo přede mnou játro. Zbrzdil jsem tedy na final speed, kterou jsem držel od cca 3 majle a na druhý majli dostal clrd to land.
Serž byl na tom, jak mi pak psal, podstatně hůř. Nejdřív ho APP držel neskutečně vysoko a pak ho rval dolů. Dopadlo to tak, že si musel Serž vyžádat na finále orbit pro vyklesání a vizual, protože do GS se dostat nemohl.
Dost mě maďaři zklamali, měl jsem za to, že se jim tam daří vychovávat kvalitní ATC, ale jak je vidět, asi tomu tak nebude. A ne vždy je kvalita na úkor kvality nejlepším řešením. |
|