FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 10. 2025, svátek má František Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LHBP anniversary event - ATC Jeden příspěvek | Celý strom
Re: LHBP anniversary event - ATC   29. 10. 2006 / 02:14
Rozšafín Ctibum   
Tak jsem to taky zkusil, vyhecován těmito příspěvky, že by to "mohla bejt sranda" , přemluviv Láďu Doláka ještě k jednomu letu, vydal jsem se i já kolem půl dvanácté noční do Budapeště. Vše problíhalo až idylicky, tedy až do chvíle, než jsem neuváženě, poněkolikáté již ve svém virtuálně-leteckém životě, překročil hranice Maďarska a jal se být unášen pochybnými směry LHBP_APP.

Modlou budapešti bude asi onen TPS, všechno, co letí, ať to letí kamkoliv, asi letí přes TPS. I my. Po TPS bylo evidentní, že řídící nikdy dvě letadla za sebou nevektoroval, Láďa se dostal do ILS vcelku bez problémů a docela hezky okopíroval ten jejich Transition (btw - proč ho tam mají, když ho nepoužívají ? ). Nicméně já jsem, mírně konsternován, obdržel na 25. majli od prahu rwy "reduce to minimum approach speed" . Mírně jsem se snažil protestovat, leč marně, pan řídící se rozfuněl ještě třikrát tolik, než doposud (to je asi nějaký maďarský specifický znak, od země až na radar byli buď ufunění, nebo evidentně ospalí). Šnečí rychlostí 105kts jsem se plazil posledních 25 mil.

Před přelazením na věžku jsem se ještě snažil dotázat se na důvod tohoto zbytečného zabrždění. Ovšem odpověď - "yes, you are knot" - mne zbourala natolik, že jsem se na nic nezmohl. V momentě, kdy se mi na horizontu objevil terminál a rwy, Láďa Dolák byl pokojně u gejtu a akorát se odpojoval. Sekvence tak šest, sedm minut, a to jsem byl furt "number two for approach" (nikdo ovšem nedodal, že number one už pojíždí na stojánku).

K věžce jediná poznámka - ač prázdná rwy, povolení k přistání, tedy jediný úkon, který měla věž na starost, jsem nedostal, a těsně nad minimy jsem si o něj řekl sám. Inu - maďaři.

Velkou pochvalu ode mne obdrží LHBP_GND. Jako jediný mne totiž neobtěžoval zbytečnými prostoji. Neměl šanci. Když jsem já byl na finále, na odlet čekala dvě letadla. První jakýsi němec a druhý Míla Pátek a jeho miláček Herkules. Alespoň něco veselého na tom letu. Zpátky na GND. Uzavřít letový plán, odeslat nový, dostat povolení + povolení k pojíždění zpět do Prahy bylo bleskové. Tak bleskové, že jsem se zařadil na odlet za Mílu, který doposud neodstartoval. (Což ovšem svědčí spíše o neschopnosti věžníka, nežli rychlosti grounda, ale ground si pochvalu stejně zaslouží).

Cestou domů zašpásoval FS PAX a tak mne nad slovenskem opustil tlak v kabině, vyklesali jsme do Bratislavy. Dlaší pochvalu musím udělit LZIB_APP, jeho non-gyro vectoring proveden precizně (v letadle mi totiž odešlo úplně vše ) a na vizualek v Blavě jsem se blížil hopem. LZIB věžka ze mě sice udělala strategický cíl (na to, že ATC nečtou stripy, a tedy že je tam napsáno něco jako "Retriever Airlines / Callsign retriever" , jsem si zvykl, "Romeo Tango Victor 3 5 7" beru) , tak věžníkovo "Romeo fajf sevn" mne bude znít v uších ještě nějaký čas.

Bohužel, až doposud se někde kolem motal i Míla,který celou moji emergenci chudák odnesl holdingem a já se mu ještě jednou omlouvám.

Nakonec jsem se vydal ještě domů, abych celou misi zakončil tam, kde jsem ji začal, Petemu jsem v Praze ukázal, jak se po přistání na 24ce s bulíkem uvolňuje po alfě .

Musel to být opravdu veselý event, v té Budapešti, pokud byl také nějaký větší provoz. Škoda, mohla být ještě sranda...

ještě jeden ilustrační obrázek, BHA105 a RTV357 na odletu z Budapešti. A jak říká starý, dobrý, mrtvý klasik - bylo to hezké, ale bylo toho moc.
29180 B / 600 x 413 / 1.jpg
   Seznam příspěvků  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ