FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 10. 8. 2025, svátek má Vavřinec Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Hlada sa manual na manual TU-154 alebo autor   30. 10. 2006 / 14:23
Balooo   
To jsou dvě různá zařízení.
Kurzový systém ukazuje "heading" ke vztaženému poledníku. Takže před odletem nastavíme místní (gyrokompas sesouhlasíme s magnetickým). Během letu se to o něco rozhodí (detaily viz manuál). Před přistáním to sesouhlasíme s letištěm příletu (Zjednodušeně pouze s aktuálním magnetickým kurzem v blízkosti cíle).
To je to, co nám ukazují "kulaté" budíky a NVU. Takže to má vliv na navigaci pomocí VOR, NDB a NVU.

GPS je na všem předešlém nezávislé zařízení, které v podstatě periodicky zjišťuje aktuální polohu podle signálů ze satelitů. Podle rozdílů určuje rychlost a směr. Takový směr je samozřejmě track heading, vztažený k aktuálnímu poledníku.

Takže - pro použití GPS navigace není potřeba TKS vůbec seřizovat a může ukazovat uplné blbosti (Gyra můžeme i vypnout).

S INS to bude asi jinak. tam se nastaví výchozí pozice a pohyb se snímá pomocí gyroskopů. je to tedy také nezávislé na magnetickém kompasu, ale nějak se tomu musí nastavit heading, alespoň na začátku, aby věděl, jakým směrem se to vlastně hýbe.

Mě osobně STAR na GPS nefungují, při pokusu je zapnout GPS vytuhne a časem pošle FS Dr.Watsonovi. Má to fungovat tak, že se body STAR doplní do aktuálního letového plánu.
 
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ