troškku amatérsky a zjednodušeně: např. barák ve FS je složen ze čtyř stěn a střechy, co jedna stěna, to jeden polygon, střecha další polygon. Polygon je tedy obdélník či trojúhelník, ze kterého skládáš výsledný tvar. Pokud chceš složit kulatý komín, skládáš několik obdélníků tak, aby jsi z nich složil válec - čím víc má být komín válcovitý, aby nebyly vidět ony obdélníky - polygony - tím vích jich musíš dát. FS musí každý polygon vykreslit, tz. čím je komín složitější a hezčí na oko, tím jej FS vykresluje dýl a klesá ti FPS. Pokud máš ve snenerce hodně objektů, máš i hodně polygonů a velmi záleží na šikovnosti autora, jak umí optimalizovat počet polygonů. Letadla pro AI mají cca 3 - 6.000 polygonů - obdélníků, ze kterých se skládají, proto nemají nejak extra provedené detaily a vypadají jakoby kostrbatě. Hezký model na oko má okolo 20 - 30.000 polygonů a velmi vymakaný model okolo 60.000. Takže, čím víc polygonů model má, tím je hezčí, ale FS jej déle vykresluje. Proto třeba přiletíš na letiště, které má krásnou scenerku, objeví se ti na zemi 10 letadel a FPS jsou tragicky dolů, protože FS najednou vykresluje několik set tisíc polygonů - obdélníků, ze kterých je celý obraz složen.
Je to psáno laicky, take znalci ať mne nezastřelí za to, že polygon je třeba i trojúhelník nebo tak 
|
|