To jsem samozřejmě (zcela úmyslně) nechal stranou, že jsem zapomněl na to předchozí omezení .
Dobrá, takže rychlost držet až do FAFu. A teď další rýpavá:
TU-154 má předepsáno, že už před přechodem do glideslopeu musí mít 45 stupňů klapky, a tudíž max. 300 km/h - nějakých 160 kts. Opak je výslovně zakázán - dokonce na to je checklist "Před zachycením glideslopu".
A otázka zní - mám se ozvat, že podle rychlostního omezení nejsem schopen přiblížení provést a v rychlosti 175 kts nesmím glideslope zachycovat? Jak je to v reálu - vědí ATC reálná omezení nejběžnějších letadel? Nebo je pilot povinen je na toto upozornit?
Já bych spíš předpokládal druhou variantu, protože není asi v silách ATC vědět omezení všech typů - jenže než ti to na frekvenci vysvětlím, tak se ostatní éra ani nedostanou ke slovu.