Jeste si dovolim jedno (a posledni) zamysleni. Podle mne zakladni problem je, ze zatimco ATC na IVAO maji jednoznacne omezeny pristup na urcitou uroven ATC na zaklade pomerne prisnych zkousek, pro piloty (a je jedno, zda jsou to nasi nebo cizi, kteri k nam prileti) nic takoveho neplati. Budeme-li tedy predpokladat, ze budeme mit v LKAA full staff a prileti nam sem treba za hodinu 25 letadel, bude skladba jejich pilotu, z hlediska znalosti velmi ruzna. A to beru ty znalosti zakladni (tedy ty, ktere by mel znat kazdy pilot na IVAO). Ted si vezmete, jak to bude se znalostma mistnich a provadecich predpisu na LKPR. Tak a ted to bude jeste v dobe zkousky a ridici, aby vyhovel tem soucasne vyzadovanym predpisum, ktere jsou prevzate z realu, bude poskytovat servis teto skupine ruzne schopnych pilotu. Podle meho skromneho nazoru se z toho drive nebo pozdeji musi nutne zblaznit a myslim si, ze pozadavky na tohoto virtualniho ridiciho jsou v takove chvily daleko vetsi, nez v realu. V realu totiz ti piloti vedi (vetsinou naprosto presne) co maji delat a co bude nasledovat. Ve virtualnim provozu to vi malodko.
DD udelal, podle meho nazoru vpravde revolucni navrh reseni ruznych rozepri mezi ATC a piloty a ja verim, ze to bude fungovat. Nemuzu si ale odpustit silny dojem, ze to bude casto vykoupeno silnym napnelismem nervovych zakonceni jednotlivych ATC. Toto je duvod k tomu, ze jsem vyse napsal ten prispevek o vetsim oddeleni realnych a virtualnich "mistnich predpisu", respektive proc volam po maximalnim zjednoduseni mistnich predpisu. |
|