Mno, tak jsem se této "pompézně" pojaté akce zúčastnil též. Byl jsem organizátorem požádán, abych od 1800-2200Z řídil EPWA_APP.
Už jsem měl tu možnost řídit i na jiných letištích, ale tak chaotické uspořádání sektorů, jsem už dlouho neviděl.. Každý ze sousedních oblastních sektorů klesal přílety do jiné hladiny, věžník si nijak nelámal hlavu s konfliktníma povoleníma atd.
Nevím, jak to mají na EPWA rozděleno v reálném prostředí, ale tohle byl fakt bordel. Jestliže je TMA do FL245, jak může jeden oblastník klesat bez koordinace do FL100, druhý do 160 a třetí do 210..? Je fakt, že nebyl moc čas na přípravu, ale tohle bylo opravdu zmatečné.
Když k tomu připočtu fakt, že po dvou hodinách řízení, jsem měl cca 10 pohybů, tak jsem se rozhodl, že se odpojim. Bylo to opravdu frustrující..
Já pevně věřím, že se nám taktéž povede ještě letos zorganizovat Real Ops event a že se s takovým nedostatkem provozu nebudeme potýkat.
Ještě na tom Varšavském byla jedna věc zajímavá.. Polských ATC tam nebyla ani půlka..
Holt mají málo lidí.. |
|