Ooo, mily Ivo ... dekuji ze jsi me poucil , zase jsem se dovedel neco noveho ..
ale ted vazne, prosim Te, premyslej a trosku si neco precti, nez tu neco placnes
1) ten tvuj priklad s 757 je nesmysl. nepises totiz s jakou zatezi a na jakou vzdalenost letis. pokud totiz vemu prazdnou 757-200, nalozim ji 4 tunama nakladu (treba pasazeri) a nalozim plnou davku paliva, ktere se do nej vejdou, tak se dostanu na vahu 57+34+4 coz dava 95 tun. a svete div se, 95tun je maximalni pristavaci hmotnost tohohle typu. takze muzu mit plnou nadrz a v klidu pristat. to jen tak naokraj..
2) airbusa se mi uz nechce moc pocitat, ale pokud vemu prazdnou hmotnost tohohle era (48 tun) a maximalni pristavaci hmotnost (77 tun) tak dostavam krasnych 29 tun na hrani se zatezi. a ted doufam ze v dalsim vypoctu neudelam chybu...
A321 uleti cca 2300 mili na 20 tun paliva.
tudiz, kdyz nalozim do A321 80% (at mam rezervu, letim 70% one vzdalenosti) teto hmotnosti (16t) tak mi zbyde 13t na hrani se zatezi .. coz muze byt rekneme 100 pasazeru...
tudiz nevidim jediny problem v tom, aby nemohl mit palivo do hurgady uz z brna (pominu ekonomicke duvody, ale ty tu zatim nikdo neresil) |
|