Obávám se, že weight and balance sheety ke konkrétním letadlům jsou vázané na typ a jeho vybavení a nikoliv na zemi provozu V USA se to liší jenom v tom, že krom toho, že se to povinně počítá a vozí na palubě stejně jako kdekoliv jinde, většinou se uvádí v příručkách a někdy i přímo v éru i max. hmotnost pasažérů, protože ten hmotnostní průměr je přeci jenom vyšší.
Nikdo ale bohužel neodstraní ten problém, že když vychází hodnoty mimo obálku, tak se holt příslušným koeficientem upraví co je potřeba. Já bych do éra byť o desetinku mimo CG limity, o kilo hmotnosti těžší, nebo o 100ft delší v nárocích na rwy nesedl a už jsem ho taky jednou vracel. Jenže jsou lidi co na to kašlou...nejenom proto, že většinou ani nerozumí tomu, proč jsou ta omezení stanovená, ale taky proto, že na to kašlou obecně - chtějí přece lítat. |
|