|  | Re: Re: Re: Intersection 17. 9. 2003 / 11:16 | |
|  | V pripade IFR letani bych si dovolil nesouhlasit s bezvyznamnym navigacnim bodem - prave naopak. Vzdusny prostor je usporadan podobne jako pozemni dalnice a silnice (airways) a krizeni techto tras je oznacovano jako intersection. Trasy jsou vetsinou oznacovany jako V-241 (Victor) nebo J-45 podle toho pro jakou letovou hladinu (a jake typy letadel jsou urceny). Intersections maji pomerne exoticke nazvy (KONBA). Aby nedochazelo ke kolizim letadel, ktera leti na dane trase ve stejny okamzik, je kazda trasa rozdelena na letove hladiny s tim, ze podle smeru letu ma letadlo pridelenu urcitou letovou hladinu - 0-179° vetsinou liche tisice stop 180-359° vetsinou sude tisice stop (od FL330 se to pocita jinak, ale to uz bych byl moc podrobny).
No a protoze motto FS je as real as it gets (tak realne, jak jen je mozne) a protoze realne aerolinky planuji trasy podle airways a intersection, tak se objevuji i na mapach ve FS. V realu je cca 90% navigacnich bodu intersections. Soucasti pripravy na let je i programovani palubniho pocitace (FMS), kdy pilot zadava do pocitace prave nazvy intersection a pocitac mu vyhleda odpovidajici airways.
Problem s VOR a NDB je jejich kratky dosah, coz na pevnine nevadi, ale uz nejaky ten rok litaji letadla pres oceany a tam by vystavba site radiomajaku pro leteckou navigaci byla trochu problematicka. |
| |
|