Chlapi, už jsem to tu jednou psal. Neučte se prosím nalítávat ILS "ve výšce cca 2000ft nad zemí" nebo v jakékoliv jiné "standardní" výšce. ILS má sice nějaké doporučené konstrukční parametry, ale každé letiště je díky okolnímu terénu a organizaci provozu v tomhle úplně jiné. Dělat to popisovaným způsobem může vytvořit dojem, že to tak nějak od oka stačí, ale to není pravda, docela snadno to může vést k (virtuální) katastrofě.
Klesání v rámci přiblížení je velmi vážná věc a každá nová nižší výška může být dosažená jen po splnění určitých parametrů. Jsou tam sice ochranné zóny, všechno má rezervu, apod., ale to je kvůli možným nepřesnostem a ne lenosti pilotů. Jednoho dne takové rady můžou skončit špatně (a bůhví co si simpták pak odnese případně do reálu).
Takže výšky ještě jednou - pouze publikované na mapách, nebo přidělené řídícím (ne přikázané, pokud máte pochybnost na základě studia mapy, máte možnost taky odmítnout). A pouze v bodech, na těch mapách specifikovaných. 2000ft v perfektně usazeném ILS a totéž 5 stupňů od osy, nebo o 5 majlí dál je něco úplně jiného. |
|