Asi ti nepodám vyčerpávající odpověď, protože jsem se zas tak dopodrobna nezabýval tlakováním ještě, ale řeknu ti pár postřehů nebo informací, co jsem posbíral. Co řeknu, tak platí na B737-800.
Tlakování reguluje automatika, protože před vzletem se trup nafoukne na přetlak a během stoupání se v něm tlak snižuje až na oněch 2500 m, který je udržován během letu. Opačně to platí při klesání. A proč se to děje? Aby se utěsnily dveře ještě na zemi a nebo opět povolily před otevřením. Po přistání stačí i jen pootevřít dveře a dostaneš takovou šlupku do uší, že to pěkně bolí, jak to ještě automatika nepovolila, čili nestihla vyrovnat tlaky vně a uvnitř. To pak piloti "prskají", když jim nedočkaví stewardi otevřou dveře dřív, než by měli. 
Jinak během letu je spousta úniku vzduchu z kabiny a to odpady z kuchyněk, kudy odpadová voda vytéká přímo z letadla, pak umyvadla na toaletách a odsávání výkalů z toalety do odpadní nádrže. Toto se děje za letu díky podtlaku kolem letadla a na zemi čerpadlem dojde k odsátí do nádrže. Pokud jsi už někdy letěl na letadle s tímto typem splachování, tak jsi jistě pocítil ono mírné zalehnutí uší a dojde k většímu krátkému dovření dveří od toalety.
A co se týká případného víc než přípustného přetlakování, tak je tam jistě varovná signalizace, která by na tuto situaci upozornila a piloti by zasáhli.
Opačný případ je, že ti letadlo natlakuje tak jak by mělo, ale je letu schopné, tak se potom volí nižší letové hladiny, aby ten odběr z motoru stačil plnit kabinu tlakovým vzduchem. |
|