Do letištního okruhu se zařazuje vždy tečnou k dané zatáčce, stejně tak se okruh i opouští. Řídící by tě vždy měl "poslat" do nejbližší zatáčky. Letištní okruh má pro různé kategorie letadel i různou výšku, která vzhledem k dosahované rychlosti, umožní posádce včas reagovat na provoz i pozemní překážky. Pokud před tebou přistává jiné letadlo, měl by tě řídící informovat o jeho poloze i typu, aby ti umožnil jeho snadnější vyhledání a identifikaci. Může ti dát pokyn vyčkávat nad známou zeměpisnou polohou nebo v některé části letištního okruhu, například "Vyčkávejte nad ....", "Vyčkávejte ve třetí zatáčce" nebo také vydat příkaz letět některou část letištního okruhu jinak než je publikováno, nejčastěji "Prodlužte po větru" popřípadě "Třetí zatáčka na pokyn". Pokud přistávající letadlo vidíš a zároveň není možná záměna s jiným provozem, lze vydat povolení k přiblížení za tímto provozem s dodržením vlastních rozstupů a VMC, čímž se zodpovědnost za rozstupy přenáší na pilota. Proto se také nedoporučuje pilotům odpověď "provoz v dohledu", nýbrž např. "Vrtulník na finále v dohledu". |
|