V podstatě jsou dvě možné situace, kdy se tě řídící zeptá, jestli jsi "připraven k okamžitému vzletu".
1) blížíš se k vyčkávacímu místu
2) jsi na vyčkávacím místě
Ad 1). Tady se předpokládá, že nemusíš být plně připraven, čtení check listů, kaštani ještě nejsou připoutáni atd.
- v případě, že nejsi připraven tak to oznámíš a dojedeš na vyčkávací místo a čekáš
- v případě, že jsi plně připraven, už před vyčkávacím, tak přidáš plyny na takový výkon, ve kterém jsi schopen provést nájezd na dráhu, nikoli smykem. Plyny přidáš především proto, aby se roztočily motory a není to potom takový nápor na ně, když dáš TOGA po najetí do osy dráhy.A během najíždění opakuješ povolení. Po jeho zopakování dáš TOGA.
Ad 2). Tady pokud potvrdíš že jsi připraven, tak jakmile ti řídící dá pokyn k najetí, tak stejně jako v případě 1) nastavíš výkon motorů tak, aby se roztočily a opět po vyrovnání do osy dáš TOGA. Tady pozor, nesmíš už zastavit, ale plynule provedeš vzlet. |
|