Jenom opravim - na kodovane trati tlacitko bdelosti macka taky, ale ne v takovemhle intervalu ale jenom pokud se vlak blizi k vystraze (zluta) ci stuj (cervena). Pokud jej nezmackne do urcite doby, ozve se zvukovy signal a pokud ani pak do urcite doby nezmackne tlacitko tak se teprve spusti rychlobrzda a vlak zastavi. Naopak - pokud jej zmackne, prosvisti kolem stuj 160 kmh a ani se nezacervena 
Vyjimkou potvrzujici pravidlo jsou soupravy 471 ktere maji AVV (automaticke vedeni vlaku) ktere tomutu zabrani.
Pisu to proto ze jsem slysel jak nekteri strojvedouci umi klimbat a dokolecka mackat tlacitko bdelosti. Co je na tom pravdy nevim - kdyby tomu tak bylo zvykem, asi by maleru na zeleznici bylo vic nez je. Takze tomu moc neverim.
Jinak je to na Slovensku (system Mirel) nebo v Nemecku a Rakousku (systemy Indusi). Tam, pokud ma STUJ a chce jej projet (coz je korektni postup v nekterych pripadech) musi stisknout zvlastni tlacitko BEFEHL na znameni ze ma k dispozici rozkaz.
U INDUSI je take narozdil od nas pouzita zminena brzdici krivka. Pokud vlak nebrzdi dostatecne aby zastavil (nebo nebrzdi vubec) je aktivovana vcas rychlobrzda.
|
|