To víš, u mně svádí souboj aliance TrainSim+RailSim+Trainz proti MSFS o místo na slunci )
Jinak se po Evropě průběžně zavádí jednotný systém ETCS.
Z našich lokomotiv jej snad umí Pendolino 680.
Ještě jsem koukal na tu 471: systém AVV může strojvedoucí vypnout a jet na manuální režim. Pak se souprava chová jako normální vlak (čili to STUJ projede taky).
S AVV jede vlak sám. Strojvedoucí "jenom" kontroluje zda může zavřít dveře a dává svolení k další jízdě. Vlak se sám rozjíždí, brzdí, zastavuje podle délky soupravy, hlídá si rychlosti na trati, jede podle jízdního řádu. Údajně je to evropský unikát.
Co se týče tématu vlakového zabezpečovače tak ten se obsluhuje stejně jako u normálních souprav - AVV jej nenahrazuje. Ovšem pokud je se vlak blíží ke STUJ tak vlak sám plynule zastaví a strojvůdce jenom potvrzuje že se tak děje a "kontroluje" počítač.
Bohužel ty železniční simulátory neumožňují takovéto věci simulovat. Poslední s nadějema očekávaná verze RailSimulator od KUJU se potácí v problémech s kvalitou a aspoň pro mne to byl propadák.
|
|