Už jsem toho chtěl nechat, ale protože diskuse pokračuje, nyvdržím ještě jednu poznámku. Speciálně v tomhle příspěvku totiž odlišuješ, že když nějkdo sedí v B747 a v UL, má různou zodpovědnost a podle toho si taky může víc nebo míň dovolit.
Vyvedu tě z omylu. Zodpovědnmost v tu chvíli asi má pilot jinou, ale svůj VZTAH K ZODPOVĚDNOSTI nikoliv, ten je v obou případech stejný.
Pilot, který lítá s UL prasárny není spolehlivý ani jako pilot B747, i když si to o sobě možná myslí. Při podrobnějším rozboru psychiky takového pilota zjistíš, že má hranici mezi "tohle už ne!" a "to přece eště vyjde" trochu posunutou a to bez ohledu na tom, v jakém éru sedí. Na UL se to projeví občasnou prasárničkou, o které (když vyjde a člověk zrovna neskončí ve stánku s občerstvením na kraji dráhy) se krásně mluví u baru se skleničkou v ruce - a to má letecký lid rád a jen největší morousi to kritizují(přiznám se, já jsem taky takový morous!).
Na B747 je na kázeň větší tlak, tak to povolení směrem "to ještě vyjde" není na první pohled tak vidět - ale je to úplně špatně, protože následky, když to nevyjde, jsou katastrofální.
Příklad:
kapitán velkého dopraváku si ver svém volnu dá 3 piva, počká 2 hodiny "aby vyšuměly", a letí s UL odpolední výlet po sousedních letištích. Na jednom (cca 4 hodiny po těch pivech) nabere na palubu cestující, přičemž ale překročí maximální vzletovou hmotnost (letadélko má dvě sedadla, ale schválené je jen jako jednomístné). Efektně po vzletu v nízké výsce zatočí do protisměru, efektně přelétne nízko nad letištní budovou, zamává křídly a pokračuje ne do prostoru, ale nad les, který je za těmi baráky. Rychlým přitažením efektně poskočí nad koruny stromů - ale nad lesem už nenastopupe ani metr - protože ten chuidák aeroplán prostě už na víc nemá. Asi 50 metrů za koncem lesa pak trefí osamocenej strom a bum. Cestující je mrtvý, pilot jen zraněn. Z rozboru nehody vyplývá, že vlastní smrt cestujícího způsobila absence ramenních popruhů - letadélko bylo vybaveno jen symbolickým břišním pasem, takže při pádu se stromu na zem cestující narazil hlavou do obnažené kontrukce - a to byl konec.
A já ti dám dvě otázky:
1) smrt cestujícího způsobila podle komise absence ramenních pásů. Dá se zedy odvodit, že kdyby tam ty pásy byly, asi by to oba přežili jsen s lehčími zraněními (asi by to tak bylo, to éro jsem viděl pár minut po dopadu). Řekl bys pak, že se vlastně nic nestalo a všechno co ten borec udělal vlastně nestojí za řeč, když se nikdo nezabil ???
A druhá:
2) sednul by sis do B747 (nebo 737, A310 - to je fuk), kdybys věděl, že jí řídí tenhle kapitán - s jeho vztahem k zodpovědnosti ??????? |
|