Přesně tak. Dnešní letadla mají palivo-olejový výměník, neho se do křídel žene vzduch od motorů(samozřejmě v jakých si výměnících). Palivo nezamrzlo. Ono ztuhlo, ztuhlé palivo prochází výměníkem, který je sice schopný palivo ohřát, ale jen do nějaké doby. Pokud je palivo hodně podchlazené, tak už větší odběr nezvládne. Jinak Matesi, jak ti dlouho rozmrzá flaška s vodou? 2-3 hodiny, natož, za jak dlouho se ohřeje několik tun paliva? U ATRky, když jsou námrazové podmínky, tak je na křídle jinovatka ještě nějaký čas. Takže když šli na app, tak zvýšili výkon, tím se zvýšila spotřeba, něco-palivo výměník už nestačil dostatečně ohřívat odebírané množství paliva a to ubývalo do doby, než došlo. Prostě, pokud motor nemá dostatek paliva, tak klesne výhřevná teplota směsi a motor ztrácí výkon. Takže, pokud je toto oficiální zpráva, tak je to možné. Prostě námraza neznamená jen omzlá křídla a plochy, které jsou v kontaktu se vzduchem |
|