Nijak zvlášť jsem to neporovnával, obávám se, že podstatný rozdíl tam nebude. Srovnám-li Trenéra třeba s Cessnou, tak při ročním náletu 50h (dejme tomu, že mám éro jen pro sebe, nepůjčuji ho do letecké školy), musím na obou udělat roční/100h prohlídku. Na trenéru mě vyjde vč.DPH na 30 000Kč, u Cessny je systém údržby trošku jinej, ale vyjde to tak na 35k. Hangárování je nastejno, a pojistka může u Cessny, jakožto čtyřmístné, být trošku větší. Takže roční fixní náklady jsou nastejno. Spotřeba je plus mínus stejná. V čem jediným může být zřetelnější rozdíl, je omezení životnosti draku (Cessna vpodstatě nemá), omezení životnosti agregátů a cena prolongací (=prodloužení doby do GO o kupříkladu 200h). Tzn. že by udržení Trenéra při životě bylo nějak výrazně dražší, to se říct nedá. Potíží může být shánění náhradních dílů, zatím jsou, ale kdoví jak to bude za pár let.
|
|