PS: nevim o jak velkym oblouku mluvis? pokud si promitnu nejkratsi trasu a vedle toho nat trate pro smer EVROPA - USA tak se jedna sice o mensi zajizdku, ale nic zasadniho.
PS2: jses ekonom. aaaa, ano... takze bys mohl rozumet penezum. a poíkud nechytis ani tohle, tak fakt jsi pripad pro doktora.
pokud je vzdalenost bodu A a B (budu zaoukrohlovat, nechce se mi to nejak slozite pocitat) 10 000 km a letadlo leti rychlosti 1000 km, tak vzdalenost proleti za cca 10 hodin.
pokud ale proti nemu fouka vitr o rychlosti 200 km , tak realna rychlost toho letadla bude o 200 km mensi (cili 800 km) - cili vzdalenost 10 000 km poleti o 2,5 hodiny dele, a jiste si dovedes spocitat a nebo odhadnout, kolik benzinu a penez stoji 2,5 hodiny letadla ve vzduchu navic. (jo, je to docela hodne). nemluve o dalsim navyseni spotreby protoze motory musi jet na vyssi vykon, u nekterych letadel pak muze dojit ke snizeni mnozstvi nakladu, ktere muze nest (aby mohl mit vice paliva) apod... a je proste levnejsi si par kilometru zaletet navic, ero bude sice ve vzduchu o 1,5 dyl nez v idealnim pripade, vyhne se ale vetru, cili spotrebuje mene paliva apod...
jasny? nebo mas stale nejaky problem?
|
|